کد خبر: ۵۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۰۲

سید حسن نصرالله: فرصت طلایی برای نابودی طرح‌ تکفیری‌ها فراهم است

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که افراد مسلح تکفیری در تپه‌های قلمون و عرسال نتوانستند هیچ منطقه‌ای را در بقاع لبنان به تصرف خود درآورند.

به گزارش «تیک» به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در همایش سالانه "مبلغان و علمای دینی" در آستانه ماه محرم تاکید کرد: برای حملات بازدارنده آمادگی کامل داریم؛ آنچه در تپه‌های بریتال و عسال الورد رخ داد اشتباهی بود که حل شد.

وی در ادامه با تاکید بر وحدت ملت لبنان آن را یک ضرورت مهم خواند و گفت باید از هرگونه تشنج و آشفتگی دوری جست و اسلام واقعی را برعکس آنچه داعش و نمایندگانش ارائه می‌دهند، نشان داد.

سید حسن‌ نصرالله حضور جدی و فعال در مراسم محرم را خواستار شد و گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد که کسی به ما تعدی کند.

وی ابراز اطمینان کرد: اوضاع امنیتی کاملا تحت کنترل است و اگر هرگونه خلل امنیتی رخ دهد این به معنای آن نیست که ما شکست خورده‌ایم چرا که بزرگترین کشورهای جهان نیز نمی‌توانند ادعا کنند که صددرصد اوضاع امنیتی را تحت کنترل دارند.

سید حسن نصرالله درباره بازدید اخیرش از منطقه بقاع عنوان داشت: این بازدید من موجب اطمینان خاطر بیشتر اعضای مقاومت شد. آنچه که اخیرا در تپه‌های بریتال و عسال الورد رخ داد خلل و اشتباهی بود که حل شد و آن طور که رسانه‌ها آن را بزرگ کردند، نبود.

وی خاطرنشان کرد: من از وضعیت میدانی منطقه اطلاع حاصل کردم و چند کیلومتر در مناطق مختلف آن پیاده روی داشتم و به شما اطمینان می‌دهم که اوضاع کاملا امن است و ما در آمادگی کاملا بازدارنده هستیم و طرح‌های ما جامع و کامل است و آمادگی هرگونه اقدامی علیه خود را داریم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: افراد مسلح از اینکه بتوانند منطقه‌ای را در بقاع تحت کنترل بگیرند و به آن نفوذ کنند ناتوان هستند چرا که آن‌ها در آنجا گرفتار و محاصره خواهند شد آن‌ها دو راه بیشتر پیش رو ندارند یا باید از سرما بمیرند یا با لباس مردم عادی از این شهر به لبنان و سوریه فرار کنند.

سید حسن نصرالله عنوان داشت هر روز ما بیشتر به باور این مساله می‌رسیم که جنگ ما در سوریه به خاطر حمایت از لبنان بوده و ما امروز در محور مقاومت در جایگاه پیروزی هستیم و زمانی که طرح‌های دشمنان را ناکام بگذاریم این به معنای آن است که ما پیروز شده‌ایم. ما تا قبل از پیروزی نهایی مسیر طولانی در پیش داریم و فرصت طلایی برای در هم شکستن طرح تکفیری پیش روی ماست.

دبیرکل حزب الله لبنان درگیری‌ها در سوریه را تنها علیه این کشور و در راستای براندازی نظام بشار اسد رئیس جمهوری آن ندانست بلکه آن را در جهت ترسیم مجدد طرح نقشه منطقه عنوان کرد.

وی تاکید کرد: بقای داعش به نفع آمریکا و ترکیه است و جنگی که ائتلاف بین‌المللی - عربی وارد آن شده است عملیاتی برای کوتاه کردن دست‌های این گروه و ترسیم خط قرمزها برای آن به این منظور است که نمی‌تواند به عربستان، اردن و اربیل نزدیک شود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: حملاتی که از ابتدای جنگ صورت گرفته معادل حملات یک روزه اسرائیل علیه لبنان در ژوئیه 2006 نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا از داعش به عنوان یک مترسک برای ترساندن دیگر کشورها و باج‌گیری از آن‌ها و نابودی این کشورها استفاده می‌کند تا مقدمه‌ای برای تسلط خود بر این کشورها به ویژه عراق و سوریه باشد.

سید حسن نصرالله عنوان کرد: ترکیه هرگز وارد ائتلاف نخواهد شد و به شروط آمریکا پاسخ نخواهد داد مگر اینکه دستاوردهای واقعی، استراتژیک و جغرافیایی به دست آورد و این مساله به گسترش نفوذش بر حلب می‌رسد از این رو هرگز کمک رسانی‌ها برای کردهای کوبانی را هموار نخواهد ساخت و هرگز در برابر تهدیدات داعش اقدامی نخواهد کرد.

*ایسنا