کد خبر: ۵۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۱

دیوید فینچر از 100 میلیون دلار گذشت

خشم (دیوید آیر) با بازی برد پیت و شیا لابوف به دو هفته صدرنشینی «دختر گمشده» به کارگردانی دیوید فینچر خاتمه داد. با این وجود فروش قدرتمندانه فیلم دیوید فینچر کماکان ادامه دارد.

 به گزارش «تيک»، خشم که داستانش در زمان جنگ جهانی دوم می‌گذرد، این هفته در 3173 سالن سینما در آمریکا اکران شد و با فروش 5/23 میلیون دلاری به صدر جدول فروش تکیه زد. این چهارمین افتتاحیه موفق فیلمی با محوریت جنگ جهانی دوم در تاریخ سینما است. انتظار می‌رود وضعیت مشابهی در انتظار دیگر فیلم مهم امسال در مورد جنگ جهانی دوم یعنی «شکسته نشده» به کارگردانی همسر پیت، آنجلینا جولی باشد. این فیلم قرار است روز کریسمس اکران شود. 

«دختر گمشده» هم هر چند نتوانست صدرنشینی را برای سومین هفته متوالی حفظ کند، اما با کنار زدن انیمیشن تازه‌اکران‌شده و مهم «کتاب زندگی» در رده دوم جدول فروش قرار گرفت. فروش «دختر گمشده» نسبت به هفته قبل تنها 31 درصد افت کرد که آمار بسیار خوبی برای فیلمی است که هفته سوم اکرانش را می‌گذراند. فیلم تازه دیوید فینچر این آخر هفته در 3241 سالن سینما 8/17 میلیون دلار فروخت، بنابراین مجموع فروش این فیلم در آمریکا به 1/107 میلیون دلار رسید. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که فروش این فیلم تا هالووین، از فروش «مورد عجیب بنجامین باتن » (5/127 میلیون دلار) عبور خواهد کرد و در این شرایط «دختر گمشده» به شکلی غیرقابل پیش‌بینی به پرفروش‌ترین فیلم دوران کاری فینچر در آمریکای شمالی تبدیل خواهد شد.

کتاب زندگی، انیمیشنی به تهیه‌کنندگی گیلرمو دل‌تورو، با فروش 17 میلیون دلاری در 3071 سینما در رده سوم فروش هفتگی قرار گرفت. این انیمیشن کمپانی فاکس با بودجه 50 میلیون دلاری، از صداپیشگی چنینگ تاتوم، کریستینا آپلگیت، آیس کیوب، هکتور الیزوندو، دیگو لونا و زو سالدانا بهره‌مند شده است.

دیگر فیلمی که این هفته به‌طور گسترده اکران شد، «بهترین من»، اقتباسی از رمان نیکلاس اسپارکس مشهور با بازی میشله موناگان، جیمز مارسدن، لوک بریسی، لیانا لیبراتو و جرالد مک‌رینی بود که با افتتاحیه 2/10 میلیون دلاری در رده پنجم فروش قرار گرفت. اما این هفته یکی از فیلم‌های مهم سال هم به‌طور محدود اکران و با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد. بردمن، کمدی سیاه و به شدت تحسین‌شده آلخاندرو گونزالس ایناریتو با بازی مایکل کیتون، ادوارد نورتن، نائومی واتس و اما استون در چهار سالن نمایش در نیویورک و لس‌آنجلس اکران شد و 415 هزار دلار فروخت که میانگین فروش فوق‌العاده 103 هزار و 750 دلار در هر سالن را نشان می‌دهد. با این آمار بردمن در این زمینه بعد از هتل بزرگ بوداپست (وس اندرسون) در میان فیلم‌های 2014 در رده دوم قرار می‌گیرد.

منبع: دنیای اقتصاد