کد خبر: ۵۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۷

تذکرات شورایی‌ها به شهرداری تهران

اعضای شورای شهر در صد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران تذکراتی را در مورد رها سازی پرندگان توسط سازمان فرهنگی هنری، پروژه عظیم شهر سینمایی، بافت فرسوده، وضعیت کارتن خواب‌های پایتخت و شاخص‌های مصرف گل ارائه کردند.

 به گزارش «تيک»، مرتضی طلایی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در تذکرات پیش از دستور جلسه صد و چهارم شورای شهر تهران با اشاره به افتتاح بوستان امام علی (ع) در یکی از مناطق محروم منطقه 18 گفت: روز گذشته این بوستان با حضور جمع زیادی از مردم افتتاح شد که مردم منطقه با حضور در این مراسم عنوان کردند که افتتاح این بوستان یک و نیم هکتاری ارزشش برای آنها از پل صدر هم بیشتر است.

طلایی با بیان اینکه متاسفانه مدرسه‌ای برای کودکان در این منطقه وجود ندارد، گفت: از شورای شهر درخواست می‌کنم تا با حمایت از این شهردار جوان که تحول گسترده‌ای در منطقه ایجاد کرده است، موجبات شکوفایی منطقه را فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه گل و گیاه گفت: سرانه مصرف گل در تهران 10 شاخه است و این در حالیست که سرانه مصرف گل در برخی از کشورها 150 عدد است و پیشنهاد می‌کنم اگر شهرداری به هر مناسبت به مردم گل بدهد و با دنبال کردن پروژه‌های دیوار و بام‌های سبز گل را به خانه مردم ببرد، تهران شهر دوستدار گل نیز می‌شود.

واکنش شاکری به اسیدپاشی اصفهان

ابهام بافت فرسوده و پروژه هزار میلیاردی شهر سینمایی تهران

در ادامه مجتبی شاکری رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران نیز با اشاره به اسیدپاشی اخیر در اصفهان گفت: پیگیری حقوق شهروندان بسیار مهم است و این در حالیست که اسیدپاشی بسیار شنیع بوده و باید پیگیری شود چرا که برخی برای بدنام کردن نظام به این اقدامات روی می‌آورند.

مجتبی شاکری در ادامه در مورد راسته فرهنگی میدان امام حسین (ع) گفت: شهرداری تهران در صدد آن بود که اقدام فرهنگی در این منطقه انجام دهد؛ البته هرچند این اقدامات برکاتی داشت اما کسبه و مردم محل را عاصی کرده است و آنها دچار مشکلاتی شده‌اند و حتی امروز صبح نیز توماری به من داده‌اند که آنرا تقدیم هیئت رئیسه می‌کنم و پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای تشکیل شود تا موانع حل و فصل شود.

وی در مورد بودجه 94 نیز گفت: در حالی در آستانه بودجه ریزی سال 94 قرار داریم که مردم شهرمان در خصوص بافت‌های فرسوده مشکلات زیادی دارند و این در حالی است که شهرداری تهران می‌خواهد تالاری با 500 میلیارد تومان بسازد و همچنین مرکزی برای سینماگران به نام شهر سینمایی با بودجه 1000 میلیاردی پیش بینی کرده است و این در حالی است که ما به دنبال احیای زندگی در بافت فرسوده هستیم.

حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز در ادامه تذکرات خود گفت: بر اساس ماده دو دستور العمل شرح وظایف مشخص شده است که عضویت هر یک از اعضا در کمیسیون‌های مربوطه باید بنا بر تخصص، دانش، تجربه و علاقمندی باشد و این در حالی است که بنده در سال دوم شورای چهارم درخواست دادم که به کمیسیون بودجه منتقل شوم اما این موضوع حتی بررسی نیز نشد.

وی با بیان اینکه مردم به من رای دادند تا در شورا کار کنم، گفت: کمیسیون بودجه بسیار مهم است و می‌تواند تعداد اعضا نیز افزایش پیدا کند.

مسئولان پرندگان را در خانه شخصی‌شان رها کنند

در ادامه انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز در واکنش به اقدام سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در مورد رها سازی پرندگان در روز عید غدیر گفت: اخیرا سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اقدام به رهاسازی پرنده کرده است و جای سوال است بر اساس کدام اصل و اصول مصوب، دست به چنین اقدامی زده و هزینه‌های آنرا از کجا تامین کرده است؟

وی گفت:‌ اگر هزینه این رهاسازی پرنده شخصی بوده است بهتر است این افراد در اوقات فراغت خود و در منزل شخصی‌شان این کار را انجام می‌دادند.

رأی گیری کتبی غیر قانونی است

درخواست برپایی جلسه‌ای برای رسیدگی به کارتن خواب‌های پایتخت

در ادامه احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نیز با اشاره به آمار اعلام شده از سوی شهردار تهران مبنی بر وجود 15 هزار کارتن خواب در تهران گفت: پیش از این بر اساس اطلاعات و آمار تصور می‌کردم که جمعیت کارتن خواب‌های پایتخت هفت الی 10 هزار نفر است اما متاسفانه در مصاحبه مطبوعاتی اعلام شد که این تعداد به 15 هزار کارتن خواب رسیده است.

وی با اشاره به حادثه مرگ تعدادی از کارتن‌ خواب‌ها در سالهای اخیر گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما درخواست می‌کنم که کمیته‌ای و یا جلسه‌ای برای رسیدگی به اوضاع آنها تشکیل شود؛ چرا که تعداد زیادی از این کارتن خوابها زن و کودک هستند.

وی در مورد رأی گیری روز یکشنبه که به صورت کتبی برگزار شد گفت: رای گیری کتبی غیر قانونی است و بر اساس مصوبه خود شورا باید این رای گیری به صورت شفاهی و در صحن باشد.

تشکیل فراکسیون بافت فرسوده در شورا

مرتضی طلایی در صحن علنی شورای شهر تهران پیشنهاد تشکیل فراکسیون پیگیری بافت فرسوده را ارائه کرد و گفت: درصدد آن هستم که این فراکسیون را در شورای شهر تهران تشکیل دهم و هرکدام از اعضای شورای شهر که مایل باشند می‌توانند به این فراکسیون ملحق شوند.

وی گفت: پول ساخت بافت فرسوده برای افراد خاص است و به افراد معمولی چیزی نمی‌رسد.

منبع: ایسنا