کد خبر: ۵۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

تصاویر: آلبوم خاطرات آیت‌الله مهدوی‌کنی

 آیت الله مهدوی کنی که عصر روز چهارشنبه در منزل خود دچار حمله قلبی و به بیمارستان منتقل شد همچنان تحت مراقبت های ویژه به سر می برد.

  به گزارش «تيک»، با بستری شدن آیت‌الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری که در پی حمله قلبی روز چهارشنبه به کما رفته است تاکنون تعداد زیادی از مسئولان کشوری و لشکری برای عیادت از ایشان راهی بیمارستان بهمن شدند. آخرین اخبار از وضعیت جسمی ایشان نیز حاکی از آن است که در شرایطی که وضعیت قلب و تنفس ایشان در حال بهبودی است اما وضعیت مغزشان همچنان نامشخص است.

محمدرضا مهدوی کنی از چهره های با سابقه انقلاب اسلامی است که از ۱۱ شهریور تا ۷ آبان ۱۳۶۰و در پی بمب‌گذاری در دفتر نخست‌وزیری و شهادت رجایی و باهنر به نخست وزیری موقت انتخاب شد. 

وی در سال 1310 در کن تهران متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و 3 سال دروس حوزوی در مدرسه علمیه مرحوم برهان، عازم قم شد و تا سال 1340 در محضر استادان مبرز آن زمان همچون حضرات آیات: حاج شیخ عبدالجواد سده‌ای (جبل عاملی)، شهید صدوقی، سلطانی، مجاهدی، رفیعی قزوینی، شعرانی، علامه طباطبایی، آیت‌الله العظمی بروجردی، امام خمینی (ره)، آیه‌الله العظمی گلپایگانی تلمذ کرد.

با درگذشت آیت‌الله بروجردی، وی به تهران بازگشت و در ادامه مبارزات خود علیه طاغوت که از 18 سالگی و در زمان آیت الله بروجردی شروع کرده بود، در نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) شرکتی فعال و موثر داشت و انواع شکنجه‌ها، زندان‌ها و تبعیدها را به جان خرید.

وی که دبیرکل جامعه روحانیت مبارز را عهده دار است از سال 1389 به ریاست مجلس خبرگان رهبری نیز برگزیده شده است. در زیر نگاهی می اندازیم تعدادی از عکس های آلبوم خاطرات آیت الله مهدوی کنی.


















*فرارو
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
علی صانعی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
4
2
روحت شاد خداوند منان شما را با امام راحل وشهدا قراردهد