کد خبر: ۵۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۱۶

جروسالم پست: اسرائیل در موضع حمله به ایران/اوباما نتانیاهو را ناامید کرد

جروسالم پست نوشت: احتمال دستیابی به توافق بد با ایران، اسرائیل را در موضع حمله قرار می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل فرهیختگان آنلاین (FDN.ir)، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در جلسات خصوصی همچنان درباره ی توافق بد بین ایران و قدرت های جهانی اظهار نگرانی می کند. این نشانه ای آن است که او جلسه با باراک اوباما را بدون آنکه متقاعد شود به پایان رسانده است.

نتایناهو در جلسات خصوصی در روز دوشنبه هشدارهایی که که اشکارار می دهد را تکرار کرد که توافق احتمالی، ایران را در آستانه هسته ای شدن همراه با هزاران سانتریفیوژ قرار می دهد.

یک مقام دولتی اسرائیل گفت: نگرانی شماره یک نتانیاهو توافقی است که به تهران اجازه حفظ سانتریفیوژ کافی برای رسیدن به استانه هسته ای قرار می دهد.

یووال اشتاینتز وزیر اطلاعات اسرائیل که با نتانیاهو بر سر موضوع ایران هماهنگی دارد، این پیام را اشکارا روز دوشنبه در رادیو اسرائیل اعلام کرد.

وی گفت: جهان باید خطر ایران هسته ای را درک کند.

آنچه به سخنان نتانیاهو و اشتاینتیز اهمیت می دهد، آن است که آنها ها این سخنان را پس از پس از سفر به واشنگتن بیان کردند.

نتانیاهو روز اول اکتبر با اوباما دیدار کرد و اشتاینتز در اواسط سپتامبر با مذاکره کنندگان آمریکا ملاقات کرد.

اویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل که در موضوع ایران چندان با نتانیاهو هماهنگی ندارد گفت که مقامات اسرائیل به اندازه کافی درباره این مسئله سخن گفته اند، اکنون زمان تصمیم گیری است.

وی به رادیو اسرائیل گفت: پیام ما واظح است، ما مسئول سرنوشت خود هستیم و دولت اسرائیل نیز مسئول شهروندان خود است، ما باید تصمیمی بدون توجه با موضع دنیا بگیریم.

وزیر خارجه اسرائیل افزود: من چندین بار گفته ام، اگر می خواهید تیر اندازی کنید، تیراندازی کنید ولی حرف نزنید.

لیبرمن اضافه کرد: رهبران اسرائیل باید درک کنند که نمی توانند از تصمیم گیری درباره ایران با نگاه کردن به دیگران برای رهایی آن ها از این مشکل اجتناب کنند.