کد خبر: ۵۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۷

قیمت نفت با زیاد شدن تقاضای چین افزایش پیدا کرد

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: بالا رفتن تقاضای نفت چین موجب شد که قیمت نفت در پایان معاملات روز گذشته افزایش یابد.

 به گزارش «تيک»، به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز سه شنبه پس از اینکه تقاضای نفت چین به شکل غیر منتظره ای بالا رفت، یک درصد افزایش یافت.

در همین حال، کارشناسان و تحلیلگران نفتی هشدار می دهند که داده های اقتصادی جهان بویژه در اروپا، همچنان ضعیف است و ترس از عرضه بیش از اندازه نفت در بازارها به شدت بالاست.

جین مکجیلیان تحلیلگر موسسه تریدیشن انرژی، گفت: افت قیمت نفت در چند هفته گذشته به گونه ای بوده که به نظر می رسد کاهش قیمت تمام شده و باید هر لحظه در انتظار روند مخالف، یعنی افزایش قیمت باشیم.

وی گفت: اما هنوز معلوم نیست که به کف قیمت ها رسیده ایم یا نه، با در نظر گرفتن شرایط بازار به عقیده من نرسیده ایم، همچنان ضعف اقتصادهای اروپایی پابرجاست و هنوز این تصور هست که نفت بسیار بیشتری از نیاز بازار عرضه می شود.

براساس اطلاعات موسسه نفت آمریکا (آی.پی.ای) بازارهای سهام آمریکا به دلیل تثبیت تولیدات پالایشگاهی، افزایش داشتند، اما ذخایر بنزین در این کشور پهناور در هفته گذشته کاهش یافت.

بهای نفت برنت دیروز (سه شنبه، ٢٩ مهرماه) ٨٢ سنت افزایش یافت و در سطح ٨٦ دلار و ٢٢ سنت تثبیت شد.

قیمت نفت دبلیو.تی.آی آمریکا نیز دیروز (سه شنبه، ٢٩ مهرماه) با ١٠ سنت یا ٠,١ درصد افزایش به ٨٢ دلار و ٨١ سنت رسید.

در همین حال، اطلاعات اقتصادی چین نشان می دهد که تقاضای نفت در این کشور از ٦,٢ درصد در ماه سپتامبر به ١٠.٣ درصد در ماه اوت امسال افزایش یافت. این مقدار، بیشترین مقدار افزایش تقاضای نفت چین از ماه فوریه امسال بوده است.

اقتصاد چین نیز رشد مناسبی داشت به گونه ای که ٧,٣ درصد در سه ماه سوم ٢٠١٤ رشد داشت. در همین حال، تولیدات کارخانه ها در ماه سپتامبر امسال در این کشور در مقایسه با سال پیش از آن هشت درصد افزایش یافت.

کریستوفر بلیو یکی از بازرگانان ارشد شرکت جفریز در لندن، معتقد است که اطلاعات اقتصادی چین نباید موجب گمراهی شود.

وی گفت: با نگاه به آینده، فکر می کنم فشار بیشتری برای کاهش قیمت ها خواهیم داشت، قیمت پایین مدتی طول می کشد تا بر روی عرضه نفت تاثیر بگذارد.

*ایرنا