کد خبر: ۵۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۶

رضاییان : درخواست باشگاه ها از حق پخش تلویویونی قانونی است

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت : پرداخت سهم باشگاه ها ازدرآمد تلویوزیونی مسابقات فوتبال حق قانونی است و ما از این اقدام فدراسیون وسازمان لیگ حمایت می کنیم.

به گزارش «تيک»، مسعود رضاییان اظهارداشت : درآمد باشگاهها در جهان از سه طریق صورت می گیرد که یکی از طریق پخش تلویزیونی است که 40 درصد درآمد باشگاهها را شامل می شود.

وی اضافه کرد:راه دوم و سوم بلیط فروشی هنگام مسابقات وآگهی هایی است که روی پیراهن بازیکنان درج می شود.

رضاییان گفت: 40 درصد درآمد باشگاههایی همانند بارسلونا و منچستر یونایتد و رئال مادرید از طریق پخش تلویزیونی تامین می شود.

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان اظهارداشت : ما وقتی فوتبالی حرفه ای ارایه می دهیم باید درآمد هم حرفه ای باشد تا بتوانیم حق و حقوق بازیکنان خودرا پرداخت ویا مخارج باشگاه راتامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باشگاهی که بطور متوسط سالانه 20 میلیارد تومان هزینه می کند باید هفت تاهشت میلیارد تومان آن ازطریق پخش تلویزیونی تامین شود.

رضاییان گفت:لیگ حرفه ای ما شامل 16تیم است که اگربه هریک ازاین باشگاهها 10 میلیارد تومان بستگی عملکردشان داده شود می شود 160 میلیارد تومان که می تواند کمک بزرگی به باشگاه ها باشد.

وی اضافه کرد:البته دراین رهگذر فدراسیون ، سازمان لیگ و داوران هم سهمی دارند که باید از این حق پخش بهره مند شوند.

رضاییان گفت:درصورت تحقق این مساله و دادن حق پخش به باشگاه ها خیلی ازمشکلات تیمهای لیگ برتری حل خواهد شد.

وی اظهارداشت: ازاستارتی که فدراسیون فوتبال دراین زمینه زده است حمایت می کنیم واعتقاد داریم نتیجه مطلوب برای بهبود وضع فوتبال ایران و باشگاهها خواهد داشت .

*ایرنا