کد خبر: ۵۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۶

روسیه : مسکو و تهران در مبارزه با تروریسم مواضع مشترک دارند

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مسکو و تهران در مبارزه موثر با تروریسم مواضع مشترک دارند.

به گزارش «تيک»، بیانیه وزارت خارجه روسیه یادآورشد که 'میخاییل بوگدانف' نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه روز سه شنبه با 'حسین امیر عبداللهیان' معاون وزیر خارجه ایران در تهران دیدار و دو طرف در مورد مسایل خاورمیانه گفت و گو کردند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف در این دیدار در مورد طیف وسیعی از مسایل مهم منطقه خاورمیانه با محوریت اوضاع عراق و سوریه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

وزارت خارجه روسیه همچنین افزود: بوگدانف و عبداللهیان بر ضرورت و اهمیت مقابله موثر با تهدید تروریستی در منطقه خاورمیانه تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، طرف های ایرانی و روس بر عزم متقابل برای ادامه گفت و گوهای میان دو کشور در خصوص مسایل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کردند.

جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در مسایل منطقه خاورمیانه مواضع مشترک یا مشابهی دارند و همکاری های دو کشور نقش مهمی در کاهش تنش ها در این منطقه داشته است.

تهران و مسکو بر حل و فصل مسایل منطقه ازجمله مساله سوریه و بحران عراق بدون مداخله خارجی تاکید دارند و دو کشور در این راستا برای حل مسایل داخلی کشورهای منطقه از طریق مذاکرات گروه های سیاسی داخلی تلاش می کنند.

*ایرنا