کد خبر: ۵۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۴۷

وزیر بهداشت خطاب به دختر قربانی اسیدپاشی: همینطور قوی باش

 ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه چشمان «سهیلا جورکش» دختر 27 ساله قربانی اسیدپاشی را معاینه و ضمن دستورات لازم برای درمان، از وی دلجویی کرد.

دکتر «سیدحسن هاشمی» با معاینه چشمان سهیلا جورکش در درمانگاه شهید شوریده گفت: چشمان او نیاز به عمل اورژانسی دارد.

وی در واکنش به درخواست سهیلا جورکش که می خواست فقط او چشمانش را عمل کند، افزود: اجازه دهید که کاری را که بهتر است برای شما انجام شود.

مادر سهیلا جورکش در این حین، عکس زیبای دخترش قبل از اسیدپاشی را به وزیر بهداشت نشان داد و گفت: او را قبل از اسیدپاشی ببینید.

پدر سهیلا جورکش نیز از وزیر بهداشت خواست تا مراقبت های ویژه ای از دخترش به عمل آید.

وزیر بهداشت خطاب به سهیلا جورکش گفت: همینطور قوی باش، ان شاء الله به تدریج حالت خوب می شود.

هاشمی افزود: رگ های خون رسانی به چشم از بین رفته اند و با توجه به حساسیت چشم باید فورا عمل شود.

وی ادامه داد: شست وشوی چشمان باید در همان لحظه اولیه اتفاق می افتد و مردم باید روی آن آب می گرفتند.

هاشمی افزود: هر دو چشم سهیلا جورکش نیاز به عمل های متعدد دارد و روند درمانی نیز طولانی خواهد بود.

وزیر بهداشت با اشاره به خطر اضافه شدن عفونت در هفته های اول اسیدپاشی از نمایندگان بیمارستان شهید مطهری که سهیلا جورکش در آن بستری بوده، خواست تا گزارشی از وضعیت عمومی او ارائه کنند.

«زینب زارع» پرستار بیمارستان شهید مطهری در این هنگام به ارائه گزارش روند درمانی سهیلاجورکش پرداخت و گفت: این دختر 13 درصد دچار سوختگی شده است.

وی افزود: سهیلا جورکش از 16 مهر ماه دچار سوختگی و در بیمارستان اصفهان بستری شده و پس از آن از 19 مهر ماه به بیمارستان شهید مطهری تهران انتقال یافته است.

پرستار بیمارستان شهید مطهری خاطرنشان کرد: کارهای گرفت (پیوند پوست) روی صورت و ران او انجام شده است.



** درخواست پدر سهیلا: آقای وزیر طبابت کنید

پدر سهیلا جورکش نیز گفت: برخی نمایندگان مجلس به کار طبابت وزیر بهداشت ایراد می گیرند درحالیکه حضرت علی(ع) نیز کار هم خود را انجام می داد و هم اینکه به مستمندان کمک می کرد، شما نیز، هم وزارت کنید هم طبابت.

وی از وزیر بهداشت خواست بر روند درمانی سهیلا جورکش نظارت داشته باشد و افزود: با این کار جلوی شایعات رسانه های بیگانه نیز گرفته می شود.

پدر سهیلا ادامه داد: اسیدپاشی بدترین نوع خشونت است.

وزیر بهداشت خطاب به پدر سهیلا جورکش گفت: هر کاری که لازم باشد برای سهیلا انجام خواهیم داد؛ قبل از این نیز بیمارانی داشته ایم که دچار سوختگی با اسید شده اند و تجارب زیادی در این زمینه وجود دارد.

هاشمی به پدر سهیلا جورکش اطمینان داد که بر روند درمانی دخترش نظارت خواهد کرد و سپس گفت: در این زمینه نگرانی نداشته باشید.

وزیر بهداشت در پایان هنگام انتقال سهیلا جورکش به بیمارستان فارابی برای انجام عمل چشم داخل آمبولانس شد و بار دیگر از او دلجویی کرد و گفت: نگران نباش، امشب برای نظارت خواهم آمد.