کد خبر: ۵۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۱۱
ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل جبهه ایستادگی در گفتگو با «تیک»:

مگر معجزه ای اتفاق بیافتد که مصباح یزدی اعتدالگرا شود/او پدر معنوی پایداری است، پس نمی تواند وحدت بوجود بیاورد/جامعه حرف های نیش دار مصباح را نمی پسندد

اکنون اظهاراتی مبنی بر مذاکره و نشست سران جامعه روحانیت، جامعه مدرسین و مجموعه آقای مصباح شنیده می شود، بنابراین این سئوال بوجود آمده که جامعه مدرسین قم تصمیم دارد برای انتخابات مجلس مشارکت داشته باشد و در کنار مجموعه آقای مصباح قرار بگیرد؟

ابوالقاسم رئوفیان فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جبهه ایستادگی معتقد است که آیت الله مصباح یزدی نمی تواند خلا حضور آیت الله مهدوی کنی و حبیب الله عسگراولادی را برای جریان اصولگرایی پر کند.

رئوفیان به خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری «تیک» Tik.ir گفت: در گذشته برای انتخابات مجلس خبرگان با محوریت جامعتین وحدتی شکل می گرفت و اصولگرایان از تصمیمی که این دو تشکل می گرفتند، تبعیت می کردند، اما در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها، جامعه روحانیت محور بود و جامعه مدرسین، در دیگر انتخابات ها ورود پیدا نمی کرد و مشارکتی نداشت.


وی افزود: اکنون اظهاراتی مبنی بر مذاکره و نشست سران جامعه روحانیت، جامعه مدرسین و مجموعه آقای مصباح شنیده می شود، بنابراین این سئوال بوجود آمده که جامعه مدرسین قم تصمیم دارد برای انتخابات مجلس مشارکت داشته باشد و در کنار مجموعه آقای مصباح قرار بگیرد؟

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: کنارهم قرار گرفتن آقای مصباح، موحدی کرمانی و یزدی منجر به وحدت نخواهد شد. باتوجه به اینکه آقای مصباح پدر معنوی جبهه پایداری است و اعضای این جبهه تماما چهره های رادیکال و رویکردهای افراط گرایانه دارند، معتقدم که چنین وحدتی شکل نمی گیرد.

دبیرکل جبهه ایستادگی در پاسخ به سئوالی در مورد محور قرار گرفتن آیت الله مصباح گفت: اصولگرایان به لحاظ مشی اعتدال آیت الله مهدوی کنی و آقای عسگراولادی حول ومحور ایشان جمع می شدند، با این وجود نیز در پایان وحدتی نسبی شکل می گرفت، لذا به نظر می آید که خلا وجودی این دو چهره، توسط آقای مصباح پر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به مشی مصباح در رابطه با مسائل سیاسی و مواضع تند او علیه برخی از شخصیت های بزرگ انقلاب که همواره مورد احترام امام و رهبری بوده اند و همچنین مواضع بی ثبات او، مصباح نمی تواند مجور جبهه اصولگرایی باشد.

رئوفیان خاطرنشان کرد: مگر معجزه ای اتفاق بیافتد که اعتدالی در جبهه پایداری و پدر معنوی آنها بوحود بیاید. متاسفانه آقای مصباح در تریبون هایی که بدست می آورند بازهم حرف های نیش دار می زنند که این به ذائقه جامعع خوش نمی آید.

وی اضافه کرد: مردم و جامعه ما از تندروی ها، سخنان نیش دار و تخریب رقبا که میانه ای با اعتدال ندارد استقبال نخواهند کرد.