کد خبر: ۵۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۰

تحفیف فتح الله زاده به صدا وسیما

فتح الله زاده: حاضریم در مورد حق پخش مسابقات به صداوسیما تخفبف بدهیم.

 به گزارش «تيک»، صدا و سیمای ایران برخلاف اکثر کشورها، یک ارگان دولتی است و بودجه این سازمان توسط دولت تأمین می‌شود.

قبول داریم که اختصاص بودجه این سازمان به دلیل مشکلات اقتصادی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است، اما این موضوع نباید بهانه‌ای برای این سازمان شود تا از موضوع پرداخت حق پخش مسابقات لیگ فرار کند.

 لذا از صدا و سیما انتظار می‌رود که بودجه حق پخش مسابقات را به تیم‌ها پرداخت کند و جامعه را علیه فوتبال نشوراند، همان‌طور که این ارگان دائماً در خصوص پرداخت قراردادهای فوتبالیست‌ها موضعگیری کرده و همیشه از این موضوع انتقاد می‌کند. 

هزینه حق پخش مسابقات تیم‌های پرسپولیس و استقلال رقمی حدود 30 میلیارد تومان است که صدا و سیما می‌تواند حتی کمی پایین‌تر از این مبلغ را در اختیار تیم‌ها قرار دهد.

پیش از این در سال‌های گذشته مکاتباتی با شبکه‌های خارجی در خصوص پخش مسابقات فوتبال و دریافت هزینه پخش این مسابقات صورت گرفته بود و حتی هزینه 20 میلیارد تومانی حق پخش این مسابقات هم از طریق آن شبکه خارجی تأیید شده بود و با کانال‌های خارجی از جمله یک کانال آلمانی برای پخش این مسابقات به توافق رسیده بودیم اما براساس قوانین صدا و سیمای کشور ما، هیچ سیگنالی از کشورمان حق ندارد روی آنتن کشورهای خارجی برود. به این دلیل این موضوع در همان موقع منتفی شد.

صدا و سیما از پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال به خوبی استفاده می‌کند و از طریق این مسابقات و بسته به حساسیت‌های بازی‌های لیگ و تیم ملی آگهی می‌گیرد.

اکثر کشورهای خارجی هزینه پخش مسابقات را به باشگاه‌ها می‌پردازند. مثلاً تلویزیون آلمان 60 درصد از هزینه حق پخش را به باشگاه‌های آلمان می‌دهد.

 تلویزیون انگلیس هم 70 درصد از هزینه‌های حق پخش را به تیم‌های باشگاهی پرداخت می‌کند و فقط معدود کشورهایی مثل کشور ما هستند که در این خصوص هیچ پرداختی به باشگاه‌ها ندارند. 

در این حالت واجب است که آقای ضرغامی ریاست سازمان صدا و سیما خود به عنوان یک مدیر فرهنگی در خصوص پرداخت حق پخش مسابقات لیگ برتر ورود کند تا این مشکل هر چه زودتر برطرف شود و حاشیه‌هایی که پیرامون این موضوع است از بین برود و فوتبال ما با قدرت به کار خود ادامه دهد.

 باشگاه‌های فوتبال در لیگ برتر حاضر هستند که در این خصوص به صدا و سیما تخفیف دهند البته در صورتی که صدا و سیما تعامل کند و اختلافی را که به وجود آمده برطرف نماید.