کد خبر: ۵۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۳

200 فقره اخاذی مامورنمایان فیوج

سه عضو طايفه فيوج پس از دستگيري در حين اخاذي به 200 فقره اخاذي در پوشش مامور اعتراف كردند.

 به گزارش «تيک»، اوايل سال جاري مردي با مراجعه به پليس شهرياراز فعاليت اخاذ مامور نما خبر داد. اين مرد در شكايتش به ماموران گفت: در حال تردد در خيابان بودم كه راننده يك خودرو 206 با چراغ گردان نزديك شد و پس از سد كردن راهم مدعي شد مامور پليس مبارزه با مواد مخدر است.

مرد مامور نما ابتدا اقدام به گشتن خودروام كرد و به بهانه اينكه در خودروام مواد پيدا شده است چند ميليون پول از من گرفته و سپس سوار خودرو از محل فرار كرد. با اعلام اين شكايت ماموران اقدام به بررسي پلاك خودرو كردند كه متوجه شدند پلاك سرقتي است.

 سردار ناصر اصلاني فرمانده انتظامي غرب تهران در مورد نحوه شناسايي و دستگيري متهمان گفت: سه نفر ناشناس با انواع خودروهاي سواري مانند پژو 405 و 206 با پوشيدن لباس نيروي انتظامي با درجه ستوان دومي و بي‌سيم قلابي در محدوده غرب استان تهران اقدام به متوقف كردن رانندگان وانت‌هاي نيسان، پيكان و كاميون كرده و خود را مامور نيروي انتظامي معرفي و پس از بازرسي رانندگان و اخذ وجوهات فرار مي‌كردند، بررسي موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت. 

وي ادامه داد: در تحقيقات اوليه پليس مشخص شد سارقان در سرقت‌ها از پلاك‌هاي مسروقه و نصب آن روي خودرو استفاده مي‌كردند كه پس از وصول پرونده‌ها و انجام تحقيقات تكميلي و جمع‌بندي اطلاعات و چهره‌نگاري از سارقان توسط مالباختگان، مشخصات ظاهري آنهاو نوع خودروهاي مورد استفاده در اختيار واحد‌هاي گشتي قرار گرفت.

با افزايش گشت‌هاي انتظامي، سرانجام ساعت 9شب سه‌شنبه اكيپي از ماموران گشت يگان امداد خودروي سارقان را در حال متوقف كردن راننده يك دستگاه خودروي وانت در كمربندي شهريار به سمت شهرقدس مشاهده و خودروي 206 نقره‌يي با 3 نفر سرنشين به محض مشاهده گشت فرار كرد و پس از تعقيب و گريز كوتاه و تيراندازي هوايي، به علت سرعت زياد، خودروي سارقان از كنترل خارج و تصادف كرده و سارقان به صورت پياده در تاريكي شب در بيابان‌هاي اطراف متواري مي‌شوند كه با تلاش ماموران و گشت‌هاي كمكي يكي از سارقان به نام «م- ع» از طايفه فيوج دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد. 

به گفته سردار اصلاني در تحقيقات انجام شده از سارق اخاذ وي به 200 فقره اخاذي تحت عنوان مامور نيروي انتظامي با همدستي دو نفر ديگر از طايفه فيوج در تهران بزرگ و غرب استان تهران اعتراف كرد و تاكنون تعداد زيادي از مالباختگان در شهرستان شهريار و شهرستان‌هاي حومه تهران موفق شدند متهمان را شناسايي كنند.

 با توجه به تعدد وقوع جرم در استان‌هاي همجوار تصوير متهم با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسراي شهريار براي شناسايي منتشر شده تا مالباختگان براي شكايت به پليس آگاهي غرب استان تهران در شهريار مراجعه كنند.

منبع: روزنامه اعتماد