کد خبر: ۵۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۲

واکنش نخست‌وزیر کانادا به تیراندازی در مقابل پارلمان

اوتاوا، پایتخت کانادا، چهارشنبۀ ملتهبی را سپری کرد. مرکز شهر و حوالی پارلمان همچنان تحت تدابیر شدید امنیتی است. پلیس در حالت آماده باش کامل است و جستجوی مظنونان تیراندازی ادامه دارد. تیراندازی ای که به مرگ یک سرباز انجامید.

 به گزارش «تيک»، استفان هارپر، نخست وزیر کانادا، در واکنش به این واقعه گفت: «کانادا مرعوب این حرکات نخواهد شد. ما با همکاری نیروهای امنیتی، مصمم تر از همیشه، بر میزان تلاش های خود خواهیم افزود و تمام اقدامات لازم را صورت خواهیم داد تا امنیت بر قرار شود و خطرات از بین برود. ما برای حفظ آرامش در کشورمان، همکاری با متحدانمان را دو چندان می کنیم و به مبارزه با سازمان های تروریستی که در دیگر کشورها ترس و وحشت می آفرینند می خواهند توحش شان را به کشور ما هم سرایت دهند، ادامه خواهیم داد.»

تیراندازی، نخست، حدود ده صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در بنای یادبود جنگ جهانی اول رخ داد که در جریان آن نگهبان محل کشته شد. مهاجم سپس با خودرویی راهی پارلمان کانادا شد و پس از ورود به محل با ماموران امنیتی درگیر شد و سرانجام به ضرب گلوله ماموران از پای در آمد.

به نوشته رسانه های کانادایی مهاجم مایکل زهاف بیبو نام دارد که در فهرست مظنونان به تروریسم بوده و اخیرا ممنوع الخروج شده است.

پلیس شهر اوتاوای کانادا اعلام کرده مشغول انجام تحقیقات درباره این 3 مورد تیراندازی که در این شهر است. امکان شبکه‌ای و تروریستی بودن این حملات رد نشده است.به دنبال وقوع حادثه تیراندازی در شهر اوتاوا، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با هارپر تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: در پی این حادثه اوباما با هارپر تلفنی صحبت کرد. بر اساس این گزارش، ارنست به جزئیات این تماس تلفنی و محتوای آن اشاره ای نکرد.

*یورونیوز