کد خبر: ۵۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۷۹
سیدرضا تقوی پاسخ داد:

چه کسانی بر صندلی آیت الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان و جامعه روحانیت تکیه می زنند؟

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مهدوی کنی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آیت الله مهدوی‌کنی همه تمرکز خود را بر روی مسایل تربیتی گذاشته بود و یکی از مهمترین ویژگی‌های ایشان انصاف بود، گفت: این عالم ربانی مربی اخلاق بود و مباحث اخلاقی ایشان در کتاب اخلاق عملی به چاپ رسیده است.
سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت که موحدی کرمانی جانشین فعلی آیت الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت است.

به گزارش «تیک»Tik.ir، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مهدوی کنی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  آیت الله مهدوی‌کنی همه تمرکز خود را بر روی مسایل تربیتی گذاشته بود و یکی از مهمترین ویژگی‌های ایشان انصاف بود، گفت: این عالم ربانی مربی اخلاق بود و مباحث اخلاقی ایشان در کتاب اخلاق عملی به چاپ رسیده است.


وی افزود: آیت الله مهدوی‌کنی هیچگاه در عرصه سیاست از مرزهای اخلاقی عبور نکرد و همیشه حتی با کسانی که با وی معاند بودند و یا توهین می‌کردند، منصفانه برخورد می‌کرد.

وی درباره جایگزین احتمالی برای آیت الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: آیت الله موحدی کرمانی به عنوان قائم مقام ایشان تاکنون اداره کرده‌اند و در آینده برای دبیرکلی بحث خواهد شد.

تقوی درباره جایگزینی آیت الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: چهره‌هایی مطرح در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند و اکنون آیت‌الله هاشمی شاهرودی جلسات را اداره می‌کند، از این رو در اولین جلسه، رییس مجلس خبرگان رهبری با رای خبرگان انتخاب خواهد شد.