کد خبر: ۵۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۱

آموزش و پرورش چند هزار معلم مازاد دارد؟

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش دارای حدود ۲۵۰ هزار معلم مازاد بر نیاز است.

 به گزارش «تيک»، جبار کوچکی نژاد امروز در جلسه هم اندیشی مدیران آموزش و پرورش استان با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات مجتمع پذیرایی میزبان بابلسر با اشاره به اینکه 5 درصد عوارض شهرداری به آموزش و پرورش پرداخت نمی شود، اظهار کرد: اگر بودجه های عمرانی آموزش و پرورش استان ها از 7 درصد به 10 درصد ارتقاء پیدا کند بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش حل می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه‌های فرهنگی به آموزش و پرورش استان‌ها پرداخت نمی‌شود، گفت: بودجه‌های فرهنگی به آموزش و پرورش استان‌ها پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه توجه به بحث مدیریت کارآمد در محیط مدارس و استفاده از افراد متخصص باید از مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش باشد، گفت: توجه به خیران مدرسه‌‌ساز و آماده‌‌سازی شرایط سرمایه‌گذاری برای آنان نیز از دیگر وظایف مسئولان امر آموزش است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه توجه به روستاها و بسط و گسترش کلاس‌‌های درس در قالب مدارس نمونه دولتی باید در دستور کار مدیران شهرستان قرار گیرد، افزود: ساخت این مدارس در محدوده‌ شهری و محروم کردن دانش‌ آموزان مناطق دوردست و عدم بهره ‌برداری آن‌ها از امکانات و تجهیزات کار شایسته‌ای نیست.

قاسم جعفری با بیان اینکه مدیریت زنان در حوزه آموزش و پرورش بسیار موفق و تاثیر گذار بوده است، افزود: باید برای آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای مناسب در اجزای طرح‌های کشور اقدام شود.

قائم مقام وزیر و رئیس مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه با توجه به احکام شوراها، درصدی از عوارض شهرسازی و نوسازی شهرداری باید به آموزش و پرورش پرداخت شود، گفت: اگر این امر محقق شود بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش رفع می‌شود.

گرد، خواستار راه‌اندازی صندوق توسعه حمایت از مدارس غیردولتی شد و افزود: بسیاری از موسسان مدارس غیر دولتی که صاحب نام هستند دعوت به کار در آموزش و پرورش شده و این در حالی است که بسیاری از آنان از جیب خود هزینه می‌کنند.

*تسنیم