کد خبر: ۵۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۵

گوگل، اینترنتی 640 برابر اینترنت ایران را برای برزیل می‌سازد! فقط با 60 میلیون دلار!

 گوگل از فلوریدا خط اینترنت زیردریایی به‌سوی برزیل می‌کشد که سرعتی معادل 64 ترابیت بر ثانیه خواهد داشت و کل این هزینه فقط 60 میلیون دلار خواهد بود و این در حالی است که در پروژه‌ای دیگر،اینترنت بی‌سیم گوگل در امریکا زودتر از خطوط فیبرراه اندازی خواهد شد.
 

پروژه خط 10556 کیلومتری فیبر نوری زیردریایی، شهرهای برزیلی سانتوس، فورتالزا و بوکا راتون را به فلوریدا در امریکا وصل می‌کند.این کار از طریق 6 خط فیبر نوری با ظرفیت 64 ترابیت بر ثانیه (خط اینترنت موجود در ایران فعلاً 100 گیگابیت بر ثانیه است، صرفاً جهت مقایسه!) محقق خواهد شد.

کنسرسیوم TE Connectivity SubCom متشکل از Antel (مخابرات اروگوئه)، آنگولا کابل (که هنوز فیبر نوری بین آنگولا تا برزیل از زیردریا را محقق نکرده است)، کمپانی برزیلی آلگار تله کام و گوگل هستند که سال 2016 پروژه را تحویل خواهند داد.

از سوی دیگر گوگل که پروژه فیبر و اینترنت 1 گیگابیت بر ثانیه خود در امریکا را به دلیل مشکلات کابل‌کشی با تأخیر جلو می‌برد، چند روز قبل با ارائه اسناد رسمی به FCC سخن از عرضه اینترنت بی‌سیم پرقدرت برای مردم امریکا زد.

تست 180 روزه‌ای که به سازمان تجارت فدرال ارائه‌شده برای منطقه کالیفرنیا است که به نوشته کریگ بارات  از مدیران گوگل، زودتر از فیبر گوگل راه‌اندازی می‌شود و روی فرکانس‌های 5.8 گیگاهرتز، 24.2 گیگاهرتز، 71-76 گیگاهرتز و 81-86 گیگاهرتز تعریف‌شده است.


منبع: زد دی نت