کد خبر: ۵۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۸

کسی نمی تواند جای شیخ الرئیس اصولگرایان را بگیرد/دوران ریش سفیدی به پایان رسید

 حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران و نماینده سابق مجلس اعتقاد دارد که در حال حاضر هیچ کس نمی تواند جایگزین آیت الله مهدوی کنی در جریان اصولگرایی شود.

کنعانی مقدم به فرهیختگان آنلاین (FDN.ir) گفت: برخی از شخصیت هاز از جمله آیت الله مهدوی کنی در انقلاب اسلامی هیچ بدیلی ندارند و شاید سال های سال طول بکشد که افرادی به مانند آنها پا در میدان بگذارد.

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی در دوران انقلاب سهیم بودند و امتحانات گسترده ای را پشت سر گذاشته بودند.

کنعانی مقدم با ذکر خاطره ای از آیت الله مهدوی کنی گفت: پس از شهادت آقایان رجایی و باهنر، آیت الله مهدوی کنی نخست وزیر شده بودند، بنده خدمتشان رسیدم، ایشان به من گفت، درکشور هر جا کمبود و خلائی باشد، من آماده ی پر کردن آن هستم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان داشت: آقای مهدوی کنی به نوعی شیخ الرئیس اصولگرایان بودند، از نگاه من بعید به نظر می رسد فردی بتواند به اعتبار ایشان در بین اصولگرایان دست پیدا کند.

وی افزود: اکنون ما نیازمند تشکیل شورای رهبری برای اصولگرایان هستیم، در واقع دوران شیخوخیت و ریش سفیدی به پایان رسیده است.

کنعانی مقدم تصریح کرد: یک خرد جمعی می بایست رهبری اصولگرایان را با یک ساختار سیاسی مناسب دنبال کند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه در میان شخصیت های موجود کسی را جایگزین آقای مهدوی نمی بینم گفت: آقای ناطق نوری و دیگر شخصیت ها می توانند در شورایی که به آن اشاره کردم نقش ویژه ای ایفا کنند.

کنعانی مقدم گفت: اگر به اصولگرایان انسجام لازم را پیدا نکنند، مجددا به مانند دفعات گذشته سر بزنگاه انتخابات اختلافات پدیدار می شود. آقای مهدوی برای حل مشکلات خیلی تلاش کردند، اما کار به جایی رسید که ایشان گفتند، اتحاد امکان پذیر نیست و باید دنبال ائتلاف باشیم.