کد خبر: ۵۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۰۰

افراد بوکوحرام 25 دختر را نیجریه ربود

شبه نظامیان گروه تروریستی بوکوحرام، روز پنجشنبه دستکم 25 دختر دیگر را در جریان حمله ای در یک شهر دورافتاده در شمال شرقی نیجریه ربودند.

به گزارش رویترز، این آدم ربایی به رغم انجام جریان داشتن مذاکرات برای آزاد کردن بیش از 200 دانش آموز دختر که در روستای 'چیبوک' نیجریه ربوده شدند، روی داد.

شاهدان گفتند که مهاجمان بوکوحرام شبانه به این شهر حمله کردند و دختران را با خود بردند.

هنوز مقامات نیجریه آدم ربایی اخیر را تایید نکرده اند، اما ساکنان محلی گفتند که این اتفاق یک روز پس از اعلام توافق آتش بس بین ارتش و گروه بوکوحرام به وقوع پیوست.

دولت نیجریه امیدوار است که بوکوحرام 200 دختر ربوده شده را به عنوان بخشی از مفاد این توافق آزاد کند، اما این گروه می گوید آتش بس را تایید نکرده است.

گروه مزبور همچنین به پلیس و مقر سازمان ملل در ابوجا پایتخت نیجریه حمله کرد.

بوکو حرام به معنی 'تحصیل غربی حرام است' گروه مسلح و تندرو وابسته به القاعده آفریقاست در کشور نیجریه فعالیت دارد که خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین است.

این گروه تروریستی در سال ۲۰۰۲ توسط محمد یوسف بنیان گذاری شد و در سال ۲۰۰۴ خود را توسعه داد.با کشته شدن محمد یوسف در سال ۲۰۰۹، فرد دیگری به نام ابوبکر شکوه رهبر این گروه شده است.

بوکوحرام پس از سقوط قذافی و ایجاد بزرگترین پایگاه القاعده در شرق لیبی در نزدیکی بنغازی جان تازه ای گرفته بطوری که تاکنون با حملات متعددی به بانکها و رستوران ها و فروشگاه های بزرگ دست به کشتارهای بی رحمانه ای زده است.