کد خبر: ۵۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۷

مقام آمريکايي : حاميان مالي داعش آزادانه درقطر و کويت زندگي مي‌کنند

معاون مالی و مبارزه با تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا از برخورد ضعیف دولت های قطر و کویت با حامیان مالی گروه های تروریستی انتقاد کرد. 

به گزارش «تيک»، به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، دیوید کوهن در سخنرانی خود در اندیشکده کارنگی در واشنگتن از تلاش های عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای مبارزه با تامین مالی داعش تقدیر کرد و گفت: قطر و کویت می توانند اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهند. 

این مقام وزارت خزانه داری آمریکا افزود: بعضی حامیان مالی داعش در فهرست تروریسم آمریکا و سازمان ملل قرار دارند که در قطر زندگی می کنند و هیچ اقدامی علیه آنها در چارچوب قوانین قطر اتخاذ نشده است. خلیفه السبیعی و عبدالرحمن النعیمی از جمله این افراد هستند. در کویت هم بعضی از تامین کنندگان مالی تروریسم با وجود قوانین و سازمان های مبارزه با آنها، زندگی می کنند. 

دیوید کوهن گفت داعش از جمله ثروتمندترین گروه های تروریستی در جهان است و شناسایی و مبارزه با منابع مالی این گروه چالشی است که به زمان نیاز دارد. 

وی خاطر نشان کرد: داعش بر خلاف القاعده از کمک های مالی افراد استفاده نمی کند، بلکه از شیوه هایی مانند سرقت و قاچاق نفت و نیز باج گیری و آدم ربایی برای تامین مالی فعالیت های خود استفاده می کند. ما برای ایجاد مانع در راههای درآمد داعش و محدود کردن قدرت داعش برای استفاده از این اموال تلاش می کنیم. ما به همین منظور توان داعش برای دسترسی به نظام بانکی جهان محدود می کنیم. 

کوهن افزود: ما به اعمال تحریم بر سران داعش و حامیان مالی این گروه ادامه خواهیم داد. ما همچنین معاملات مالی شعبه های بانک هایی را که در مناطق در کنترل تندروها قرار دارد زیر نظر داریم. 

معاون وزارت خزانه داری آمریکا گفت: طمع ورزی منطقه ای داعش باری مالی بر دوش این گروه است، زیرا مجبور می شود پول و خدمات به ساکنان این مناطق ارائه کند. ما از این نقطه ضعف برای محدود کردن منابع مالی داعش استفاده خواهیم کرد.