کد خبر: ۵۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۶
ابراهیم الجعفری تأکید کرد

داعش در عراق به‌وجود نیامده و در عراق از بین نخواهد رفت

وزیر خارجه عراق پنجشنبه اعلام کرد که گروهک تکفیری داعش در عراق پدید نیامده، بلکه تلویحا آن را مولود کشورهای اروپایی دانست که در آنها به اصطلاح دموکراسی و آزادی وجود دارد.


به گزارش «تيک»، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق، گروهک تکفیری داعش را مولود و برخاسته از کشورهایی دانست که شاهد فضاهای آزادی و مردمسالاری هستند.

شبکه خبری «السومریه نیوز» عراق به نقل از الجعفری نوشت: [گروهک تروریستی] داعش در عراق به وجود نیامده است و در آن نیز از بین نخواهد رفت.

وی با بیان این مطلب افزود: این گروهک از چندین کشور دموکرات سربرآورده است که شاهد فضاهایی از آزادی هستند.

دفتر وزیر خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که الجعفری پنجشنبه با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیدار کرده و در این دیدار اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و حمایت نظامی و انسانی کشورهایی اروپایی از بغداد بررسی شد.

در این بیانیه به نقل از الجعفری آمده است، تروریست‌های داعش از کشورهای دموکراتی آمده‌اند که شاهد فضاهای آزادی و حقوق بشر است؛ مسئله‌ای که نشان می‌دهد داعش یک فرهنگ وحشی مخرب است که همه نمادهای زندگی را هدف قرار می دهد.

وی با بیان این مطلب افزود: این مسئله باعث شده است که همه با فرهنگ اتحاد، صلح، محبت و همکاری در برابر مسئولیت رویارویی با این تروریسم قرار گیرند.

*فارس