کد خبر: ۵۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۹

آيا تحريم بازيها تماشاچي فوتبال را زياد مي کند؟

سئوال اين است که آيا با ادمه تحريم بازيها تماشاچي بيشتري به ورزشگاهها مي آيد ؟

 به گزارش «تيک»، اگر در جمع حاضرین در ثامن بودید که خودتان جو عالی ورزشگاه را تأیید می کنید (آرامش سکوها علی رغم حضور بیش از ظرفیت تماشاگران، بازی با طراوت دو تیم، پایین آمدن سن (!) و در حین حال میزان فحاشی تماشاگران و ...) اما برای آنها که این روز خوب فوتبالی را از دست دادند می توان به یک جمله از تماشاگری بسنده کرد که با اینکه به علت ازدحام بیش از حد مجبور شده بود نود دقیقه ایستاده بازی را تماشا کند اما اینگونه جو استادیوم را توصیف کرد: فوتبال با تماشاگر لذت بخش تر! 
 
شاید بهتر است مسئولان صدا و سیما و فدراسیون فوتبال همچنان به جای مذاکرات ، فشار تحریم را روی فوتبالدوستان نگه دارند تا احتمالاً در بازی های بعدی و به لطف این بازی باخت-باخت، تماشاگران بیشتری به استادیوم ها کشیده شوند. تماشاگرانی که می توانند تنها با حضورشان به یک مسابقه فوتبال کیفیت ببخشند. آن هم نه فقط کیفیت ظاهری بلکه کیفیت فنی! اینگونه احتمالاً تیم ها تشویق یا لااقل مجبور به ارائه فوتبال تماشاگرپسند گردند. 
 
تماشاگرانی که هنوز خسته پلیدی های فوتبال نشده اند، میانگین سنیشان پایین آمده و هر روز فوتبال های زیبای اروپایی را می بینند و همین مساله هم به آنها کمک می کند تا فرق بازیکن واقعاً خوب و به ظاهر خوب را تشخیص دهند تا دیگر فقط گلرها و گلزن ها نباشند که سر زبان هایند. 
 
در همین بازی پدیده- استقلال، اکثر حاضرین در ورزشگاه نمایش فوق العاده و در عین حال ساده اکبر صادقی را تحسین می کردند در حالی که بازی او کمتر به چشم می آمد و این شاید یعنی فوتبال را باید از نو ساخت. با تیم هایی که عمری ندارند، تماشاگرانشان تعصب (بیجا) ندارند، مربیانی که متفاوت فکر می کنند، بازیکنانی که تاکتیک پذیرند و پخش تلویزیونی که وجود ندارد.

منبع: ورزش3