کد خبر: ۵۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۲۲
امام جمعه موقت تهران:

اگر با اینترنت در فرهنگ غرب را به روی جوانان باز کنیم، باید منتظر سرنوشت اندلس باشیم/عوامل اسیدپاشی، به اشد مجازات برسند

آیا این همان معنای فرهنگی است که مقام معظم رهبری فرمودند معنای مدیریت جهادی همین است معنای سال سال فرهنگ باشد همین است خدا انشاء الله که همه ما را از خواب غفلتا بیدار کند.
خطیب جمعه این هفته تهران اظهار داشت: خدا نکند در ادارات ما زیرمیزی و رشوه حاکم شود،بودجه ای که باید به همه برسد به عده خاصی برسد و روابط بر ضوابط حاکم شود

به گزارش «تیک» Tik.ir،‌ مهمترین محورهای سخنان آیت الله موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران به شرح ذیل است:

- اگر واقعا می‌خواهیم در فرهنگ مبتذل غرب را با این ماهواره‌ها و اینترنت‌ها به روی جوانان معصوم باز کنیم و این در باز شود باید منتظر سرنوشت اندلس باشیم. مسأله شوخی نیست. مسئولان باید تمام همت خود را صرف کنند تا جوانان را از وارد شدن در غرقاب فساد و تباهی به هر شکلی که می‌شود نجات دهند و اگر این کار را نکنند بدانند که سیلی سختی در دنیا و عذاب سختی در آخرت در انتظار آنها خواهد بود.

- آیا این همان معنای فرهنگی است که مقام معظم رهبری فرمودند معنای مدیریت جهادی همین است معنای سال سال فرهنگ باشد همین است خدا انشاء الله که همه ما را از خواب غفلتا بیدار کند.

- اگر گناه شایع شد و نمایان شد مسئولیتش گریبان همه را می‌گیرد اگر مخفی کسی را گناهی را در خانه بکند هیچ وظیفه ای ندارد ولی وفتی گناه آشکار شد در این مورد همه مسئولند.

- خدا نکند در ادارات ما زیر میزی و رشوه حاکم گردد خدا نکند بودجه کشور که باید به همه برسد و همه را از نیاز نجات دهد به عده خاصی برسد خدا نکند روابط بر ضوابط حاکم گردد اینها خطراتی است که نظام را تهدید می‌کند.

- تاکید مقام معظم رهبری بر علم و پیشرفت های علمی و وابسته نبودن به منابع زیر زمینی و نفتی بلکه اتکا به استعداد نخبگان و این خیلی مهم است که ایشان اشاره کردند.

- حادثه اسیدپاشی اصفهان بسیار دلخراش و زشت و غیر انسانی است شدیدا آن را محکوم میکنیم و از مسئولین میخواهیم که عوامل این واقعه سریعا شناسایی شده و به اشد مجازات برسند.‬

- نظام سعودی آیت الله نمر را محکوم به اعدام کرد البته ظاهری در دادگاه بدوی، به عربستان هشدار می دهیم بنا به آنچه که استاد دانشگاه الازهر گفته که یک سوم عربستان شیعه است، عربستان باید حواسش جمع باشد کشوری که یک سومش شیعه است اعدام ایت الله نمر برای او خیلی گران تمام می شود و مطمئنت باشد اگر این عمل انجام گیرد خداوند می‌گوید ان لربک لفی المرصاد.

- موضوع کاپیتالسیون در همین ایام در زمان شاه معدوم و خائن تصویب شد در مجلس شورای ملی آن زمان و همه می‌دانید معنی این مصوبه این است که هر جنایتی که آمریکا در ایران بکند هیچ مقامی اجازه ندارد متعرض آن حجانی بشود امام فرمود ایران را فروختند امام فریاد زد شهاد ت حسین فهمیده را داریم که امام فرمود رهبر ما این بچه 15 ساله است عجیب است انقلاب چه انسانهایی را پرورش داد.

-شنیده ایم حدود یکصد نفر از داعشی ها پس از اینکه چندین روز توسط ارتش عراق محاصره شدند نهایتا تسلیم شدند و اسیر شدند الحمدلله‬

- خیلی روشن اسن که آمریکا از این ائتلاف چه هدفی دارد هدفش این است که منابع صنعتی اقتصادی سوریه به دست اینها نابود شود و هر کجا باشد از داعش حمایت می کند و اگر از داعش به نیروهای غرب و آمریکا حمله کند باید داعش محکوم شود یعنی در اولویت حفظ آمریکا و نابود کردن منابع سوریه است.

- یکی از عناصر داعش که نوجوانی 15 ساله است به تازگی اسیر شده گفته که داعش به نیروهای انتحاری خود، داروهایی میخوراند که آن فرد این کار را انجام دهد‬. از این داعشی ها هیچ چیزی بعید نیست.

- مصیبت رحلت جانسوز عالم ربانی، مجاهد، متقی مرحوم مهدوی کنی را که حقیقتاً داغی بود که به دل ما گذاشته شد به شما عزیزان و به حضرت بقیه الله تسلیت عرض می‌کنم.

- اگر کسی بخواهد اندکی به سوابق این روحانی نگاه کند کافی است به تسلیت رهبر دقت کنند. ایشان مبارزاتی علیه حکومت طاغوت داشتند و دستگیری‌های متعدد تبعید شکنجه زندانی شدن داشتند.

-مسجد جلیلی را ایشان اداره می‌کرد که یکی از پایگاه های مبارزاتی بود در شورای انقلاب عضویت داشت  کمیته‌های انقلاب را مسئولیت را امام به شخص ایشان داد نماینده امام در هیئت حل اختلاف مسئولان نظام در کابینه شهیدان رجایی و باهنر وزیر کشور بود و بعد از شهادت این دو، پست نخست وزیر را ایشان قبول کرد تمام اینها در وقتی است که به ایشان پیشنهاد می دهند که غیر از شما نمی تواند این مسئولیت را قبول کند و ایشان بعد از احساس وظیفه این مسئولیت را می پذیرد.

- عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی، ریاست دانشگاه امام صادق کم مسئولیتی نبود و ایشان احساس کرد باید جوان را پرورش دهد و برای مدیریت کشور باید انسانهایی بسازد و این دانشگاه را تاسیس کرد و خوب هم موفق شد، نظام ما در جاهای متعدد از فارغ التحصیلان این دانشگاه استفاده کرد

- یکی دیگر از مسئولیت های ایشان شاید از همه اینها مهم باشد دبیر کل جامعیت روحانیت مبارز تهران این جامعه روحانیت بازوی قوی امام بود در دوران مبارزه این تشکل و تشکل حزب جمهوری اسلامی این دو نقش بسیار مؤثری داشتند.