کد خبر: ۵۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۱

محاكمه «جوكر» ديوانه «كلرادو» عقب افتاد

دادگاه کلرادو با درخواست وکلاي تسخيري «جيمز هولمز» عامل کشتار وحشيانه سينماي اين شهر براي تعويق دادرسي موافقت کرد.

 به گزارش «تيک»، جيمز هولمز معروف به جوکر در جولاي سال 2012- حدود 2 سال و نيم قبل- در آخرين سکانس نمايش فيلم «شواليه تاريکي» در سينماي «اورورا» در نقش منفي فيلم به روي تماشاگران آتش گشود و 12 نفر را کشت و بيش از 50 نفر ديگر را بشدت مجروح کرد.

اين قاتل که يکي از دانشجويان ممتاز دانشگاه کلرادو بود پس از دستگيري به اتهام قتل عام و کشتار از نوع درجه اول پاي ميز محاکمه نشست.

بازماندگان قربانيان با اشک و زاري خواستار اشد مجازات براي اين قاتل خونسرد بودند اما دادگاه در روند دادرسي هاي خود با درخواست وکلاي مدافع متهم او را براي معاينه از نظر روانشناسي فرستادند.

دادستان هاي پرونده نيز خواستار بررسي مجدد و انجام آزمايش هاي جديد شده اند تا در دادگاه پايان سال جاري ميلادي –تقريباً دو ماه ديگر- درباره محاکمه متهم تصميم گرفته شود.

نتايج اين تست ها که هزينه گزافي براي مقامات قضايي کلرادو در بردارد، اعلام عمومي نشده اما وکلاي مدافع متهم درخواست کرده اند براي تهيه دفاعيه هاي کامل خود فرصت بيشتري به آنها داده شود و دادگاه حداقل يک ماه ديرتر از تاريخ مورد نظر برگزار شود.

اين درخواست پس از بررسي دادستان هاي پرونده تاييد شد و به اين ترتيب جوکر ديوانه کلرادو يک ماه ديرتر پاي ميز محاکمه مي نشيند.

*ایران