کد خبر: ۵۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۷

وقوع درگیری‌های شدید در شرق کوبانی

درگیری‌های شدید در شرق کوبانی در ساعات ابتدایی صبح امروز به وقوع پیوست.

 به گزارش «تيک»، این شبکه به نقل از خبرنگار خود در مرزهای سوریه و ترکیه اعلام کرد که در ساعات ابتدایی صبح امروز شنبه، بخش شرقی شهر کوبانی شاهد درگیری‌های شدیدی بود.

خبرنگار اسکای نیوز اعلام کرد: درگیری‌ها در منطقه "الصناعه" (منطقه صنعتی) و نیز در جهت جنوب شرقی این شهر تا منطقه "مقتله" ادامه داشت.

همچنین شبکه الجزیره نیز به نقل از منابعی در داخل شهر کوبانی گزارش داده است که درگیری‌های شدیدی تا شب گذشته در برخی مناطق شهر کوبانی صورت گرفته است.

این شبکه همچنین به نقل از این منبع گزارش داده است که هواپیماهای ائتلاف بین المللی دو حمله هوایی به پایگاه های داعش در منطقه "کانی عربا" در شرق کوبانی به انجام رساندند.

گفتنی است، هواپیماهای ائتلاف بین المللی در روزهای پنج شنبه و جمعه دست کم ۱۲ حمله به پایگاه های داعش به انجام رساند.

دیدبان حقوق بشر سوریه( وابسته به معارضان سوری) اعلام کرده است که: درگیری‌های شدیدی روز گذشته در بازار"الهال" و در محوطه دفتر شهرداری کوبانی و نیز جنوب کوبانی به وقوع پیوسته است.

این مرکز همچنین اعلام کرد که داعش اقدام به بمباران محوطه گذرگاه "مرشد بینار" با خمپاره کرده است و اقدام به آتش گشودن به سوی مبارزان کرد در تپه شعیر در غرب کوبانی کرده است.

گفتنی است، گروه‌های مبارز کُرد روز گذشته توانستند این تپه را پس از بمباران شدید ائتلاف بین المللی که عناصر کرد را در این منطقه هدف قرار داده بود، بازگردانند.

همچنین دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است که عناصر داعش اقدام به تیراندازی به سمت مرزهای ترکیه کردند که این مسأله سبب گردید تا نیروهای ترکیه نیز اقدام به پاسخ بدهند.

در همین حال شبکه الجزیره به نقل از منابعی در داخل شهر کوبانی اعلام کرد که عناصر داعش روز گذشته اقدام به منفجر کردن یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه مکتله در پی پیشروی های یگان‌های حمایت از ملت کرد در شرق کوبانی کردند.

گفتنی است، طبق اعلام دیدبان حقوق بشر سوریه داعش هم اکنون بر بیش از ۵۰ درصد کوبانی مسلط است و نیروهای کرد در مناطق شمالی شهر حضور دارند.

*باشگاه خبرنگاران