کد خبر: ۵۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۷

جنجال قضايي درباره ادعاي مالكيت 50درصدي فيس بوك

 «پائول سگيلا» يک برنامه نويس امريکايي با به جريان انداختن مجدد يک پرونده حقوقي در دادگاه امريکا ادعا کرد که براساس قراردادي نيمي از سهام فيس بوک به او تعلق دارد.

 به گزارش «تيک»، "مارک زاکربرگ" بنيانگذار فيس بوک نيز با کمک چهار شرکت حقوقي و 9 وکيل دادگستري عليه برنامه نويس امريکايي شکايتي مطرح کرده و گفته است مي خواهند با جنجال هاي حقوقي و قضايي اعتبار فيس بوک را زير سوال ببرند، از سوي ديگر معتبرترين شرکت حقوقي امريکا تحت عنوان «DLA Piper» با حمايت کامل از پائول سگيلاکه مدعي مالکيت 50 درصدي فيس بوک شده شکايتي عليه مديران فيس بوک مطرح کرد و آنها را به چالشي بزرگ فراخوانده است اما مديران فيس بوک اعلام کرده اند سگيلاقصد دارد با جعل اسناد و مدارک و معرفي شاهدان دروغين از بزرگ ترين و محبوب ترين شبکه اجتماعي جهان يعني فيس بوک اخاذي کند.

    اين در حالي است که در فروردين ماه سال جاري پائول سگيلابا حمايت وکلاو شرکت هاي حقوقي پرونده شکايت از فيس بوک را که پيش از اين در سال 2010ميلادي مطرح شده بود، مجدداً به جريان انداخت.

    بر همين اساس در فروردين ماه دادگاهي تشکيل شد اما به دليل فقدان اسناد و مدارک موجود، مسئولان قضايي ادعاي مالکيت 50 درصدي سگيلارا نپذيرفتند.

    سگيلادر شکايت خود از فيس بوک مدعي شده بود وي قراردادي براي توسعه نرم افزاري با «زاکر برگ» - بنيانگذار فيس بوک- در سال 2003 ميلادي به امضا رسانده است.

    با اين حال اين پرونده تاکنون به نتيجه نرسيده است و در همين راستا مديران فيس بوک با طرح شکايتي در دادگاه نيويورک از شرکت هاي حقوقي طرفدار پائول سگيلاخواستار دريافت غرامت به دليل بي اعتبار خواندن موسسه فيس بوک شده اند.

*ایران