کد خبر: ۵۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۵۱

اجاره قاتل 15 میلیون تومانی برای ارثیه میلیاردی

 آمر به قتل، برای قتل دوستش و رسیدن به ثروت میلیاردی او، یک قاتل اجیر کرد تا او را بکشد و اسناد املاکش را از خانه خارج کند. ساعت 21 پنجم تیر امسال، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی کشف یک جسد در یک واحد آپارتمانی در خیابان فاطمی، نبش خیابان جمال‌زاده به کلانتری 125 یوسف‌آباد اعلام شد.

  به گزارش «تيک»، با حضور ماموران کلانتری در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد که پیرمردی 80 ساله که به تنهایی زندگی می‌کرده، به قتل رسیده و تمامی اموال و مدارک داخل گاوصندوق خانه‌اش نیز سرقت شده است.

 خدمتکار مقتول در اظهاراتش به ماموران گفت: «مدتی است که به‌عنوان خدمتکار به منزل مقتول رفت و آمد دارم و به همین علت، دسته‌کلید خانه او را در اختیار دارم؛ بعدازظهر هر روز برای انجام کارهای خدماتی ازقبیل نظافت و دادن غذا و... به خانه مقتول می‌رفتم.

امروز هم طبق روال همیشگی ساعت هشت شب به خانه مقتول رفتم. اول تصور کردم که مقتول در حال استراحت است اما پس از گذشت مدتی، زمانی‌که از او خبری نشد، برای دادن دارو به داخل اتاق خواب رفتم و در آنجا بود که متوجه شدم کشته شده است.»

  بررسی‌ها نشان می‌داد که قاتل یا قاتلان با مقتول آشنا بوده‌اند و مقتول در را به روی آنها باز کرده یا کلید داشته‌اند و بدون مشکلی وارد خانه شده‌اند. آنها همچنین از محل نگهداری کلید گاوصندوق خبر داشته‌اند و با بازکردن گاوصندوق، اموال او را به سرقت برده‌اند.

 همچنین مشخص شد که تمامی اعضای خانواده مقتول که یک پسر و یک دختر او بودند، در خارج از کشور زندگی می‌کنند و مدت‌ها پیش، پس از اختلافات شدید خانوادگی، او را ترک کرده‌اند. در ادامه، ماموران موفق به شناسایی فردی به‌نام حسین 50 ساله شدند که در زمینه کارهای ساختمانی فعالیت داشت.

 در تحقیقات از حسین مشخص شد که مقتول به‌واسطه اعتمادی که به او داشته، کلید خانه‌اش را در اختیار او قرار داده است. حسین در اظهارات اولیه عنوان کرد که چند روز قبل از کشف جسد به‌همراه اعضای خانواده و تعدادی از بستگانش، برای گردش و تفریح به شمال کشور رفته است که تحقیقات بعدی در این مورد نیز صحت اظهارات او را تایید کرد.

در ادامه تحقیقات و با توجه به سرقت تمامی اسناد و مدارک متعلق به املاک متوفی به ارزش تقریبی پنج میلیارد تومان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول پیش از مرگ خود اقدام به انتقال محضری اسناد به‌نام حسین کرده و این شخص تنها کسی است که از مرگ مقتول، نفع می‌برده است. با توجه به دلایل به‌دست آمده در مورد‌ انگیزه احتمالی جنایت، کارآگاهان به تحقیقات گسترده‌ای در مورد حسین پرداختند و به نحوه ارتباط حسین با یکی از کارگرانش به‌نام مجید 27 ساله مشکوک شدند.

 بنا بر تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد که حسین، حمایت مالی ویژه‌ای از مجید انجام می‌دهد، به‌گونه‌ای که شرایط را برای اسکان خانواده مجید در تهران فراهم کرده و یک واحد مسکونی در خیابان جیحون برای آنها پیش‌بینی و فراهم کرده و حتی حقوق مجید را نیز به میزان قابل‌توجهی افزایش داده است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، درنهایت مجید بیست‌و‌سوم مهر دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد.

 او در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود.  او گفت: «طرح و نقشه اصلی جنایت توسط حسین ریخته شد و قرار بود پس از ارتکاب‌قتل مبلغ 15 میلیون تومان به من پرداخت کند، اما زمانی که نتوانست این مبلغ را یک‌جا بدهد، قرار شد حقوق ماهیانه من ‌را ماهی 300 هزار تومان افزایش دهد.»

متهم درباره نحوه ارتکاب جنایت نیز گفت: «کلید در ورودی ساختمان و آپارتمان را حسین در اختیار من گذاشت. وارد خانه شدم و وقتی خواب بود با میله آهنی ضربه‌ای محکم به پیشانی مقتول زدم اما ناگهان او بیدار شد و با ایجاد سر و صدا قصد کمک گرفتن از همسایه‌ها را داشت؛ با مقتول درگیر شدم و تسمه پلاستیکی همراهم را به دور گردنش انداختم و آنقدر تسمه را فشار دادم تا از نفس کشیدن افتاد.»

 با توجه به اعترافات صریح مجید، ماموران اقدام به دستگیری حسین در خیابان کارگر شمالی کردند و او نیز پس از مواجهه حضوری با مجید، به‌ناچار لب به اعتراف گشود و صحت اظهارات مجید را تایید کرد. با این اعترافات، هر دو متهم برای تحقیقات بیشتر به بازداشتگاه پلیس آگاهی منتقل شدند.

*فرهيختگان آنلاين(FDN.IR)