کد خبر: ۵۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۹۲

غرویان: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان بر دیگران ارحج است


آیت الله محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه معتقد است که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان بر دیگران ارحج است.

غرویان در گفتگو با فرهیختگان آنلاین (FDN.ir)، بیان داشت: مجلس خبرگان ویزگی های خاصی را می طلبد، هم برای اعضا و هم برای ریاست.

وی افزود: برای ریاست مجلس خبرگان، آیت الله هاشمی رفسنجانی اولویت بیشتری نسبت به سایرین دارد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: سوابق مدیریتی، مبارزاتی و انقلابی آیت الله هاشمی و همچنین تجربه ای که ایشان پیش از این در مقام ریاست مجلس خبرگان داشتند، به مناسب بودن ایشان برای ریاست خبرگان کمک می کند.

وی ادامه داد: علاوه بر مسائل پیش گفته، روحیه و طلب وحود فضای صمیمیت و رفاه در جامعه و کاهش منازعات و کشمکش ها و به جلو بردن جامعه برای برقراری ارامش روحی و روانی نیز از ویژگی مهم آیت الله هاشمی به شمار می آید.

آیت الله غرویان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که آیت الله هاشمی از قدیم الایام رابطه ی دوستانه ای با رهبر معظم انقلاب داشته اند. به نظر بنده، مجموعه امتیازات و ویژگی هایی که به آن ها اشاره کردم جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی را برای ریاست مجلس خبرگان تثبیت می کند.

وی تصریح کرد: البته صفات اشاره شده همگی در آیت الله شاهرودی نیز وجود دارد اما وقتی در مقام مقایسه قرار می گیریم، متوجه می شویم که معدل ویژگی ها و امتیازات آیت الله هاشمی بیشتر است.

آیت الله غرویان در پایان گفت: نمایندگان مجلس خبرگان باید یک نکته را ملاحظه کنند که آن همراهی و همدلی اشکار با دولت است، در واقع مجلس خبرگان  هرچه بیشتر با دولت و ریاست جمهوری همراهی و همدلی داشته باشد، بیشتر به توسعه و ترقی مملکت کمک کرده است.