کد خبر: ۵۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۷

وزیر جنگ اسرائیل: ایران نیازی به غنی سازی ندارد، آمریکا و روسیه نیاز آن را براورده می کنند!

موشه یعالون وزیر جنگ اسرائیل در گفتگو با نشریه اسلیت گفت که ایران نیازی به غنی سازی بومی ندارد و می تواند نیاز خود را از طریق امریکا و روسیه براورده کند.

به گزارش فرهیختگان آنلاین (FDN.ir)، یعالون گفت: ما نگران توافق هسته ای بالقوه با ایران هستیم، چراکه چارچوب این توافق در مورد تعداد سانتریفیوژهایی است که ایران می تواند داشته باشد. اصلا چرا تهران باید توانایی بومی برای غنی سازی اورانیوم داشته باشد؟ اگر آنها به اورانیوم غنی شده برای مصارف غیرنظامی نیاز دارند، می توانند آن را از امریکا یا روسیه بگیرند. چران آنقدر بر توانایی بومی تاکید می کنند؟ چون که انها همچنان برنامه هایی برای داشتن بمب اتمی در سر دارند.

وی افزود: در یک توافق بد، ایران یک یا یکسال و نیم از دستیابی به بمب اتمی بازداشته می شود. این به چه معناست؟ پس سیستم های موشکی این کشور چه می شود؟ چرا آنها باید موشک هایی داشته باشند که می تواند به کلاهک هسته ای مجهز شود؟

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد: حضور ایران در افغانستان، عراق، سوریه یا یمن نفعی به امریکا نمی رساند. در واقع، با احیای اقتصاد ایران، آنها ممکن است اعتماد به نفس پیدا کنند تا این فعالیت های خود را ادامه دهند. این مقام اسرائیلی ادامه داد: در نقطه ای ایرانی ها ممکن است تصمیم خروج از توافق را بگیرند و به سمت بمب بروند، برای همین است که نتانیاهو گفت، عدم دستیای به توافق بهتر از توافق بد است.

یعالون گفت: من کاملا با نتانیاهو در مورد توافق هسته ای موافقم، در پایان، باید بگویم که ما باید قادر به دفاع از خودمان باشیم.