کد خبر: ۵۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۶

نصرالله: تهدیدات دشمنان نمی‌تواند بین ما و حسینمان فاصله بیندازد

 سید حسن نصر الله در سخنرانی خود به مناسبت اولین شب ماه محرم با اشاره به تهدیدات اخیر مبنی بر حمله به مجالس عزاداری تاکید کرد که این تهدیدها تنها جنگ روانی است و از مردم خواست بیش از سال‌های گذشته به سوی این مجالس بشتابند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت العهد لبنان، سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم اولین شب محرم از طریق ویدئو کنفرانس در مجمتع سید الشهدا (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیرکل حزب‌الله در جمع عزاداران حسینی بر اهمیت مشارکت مستقیم مردم در مساجد و حسینیه‌ها برای حضور در مراسم عزاداری محرم تاکید کرد و گفت: نباید به هیچ وجه بین ما و حضور در مجالس عزاداری امام حسین (ع) شرایط اجتماعی، امنیتی و سیاسی مانع شود و حضور در چنین مراسمی برکات و ثواب بسیاری دارد.

سید حسن نصرالله

وی ادامه داد: برخی‌ها با مطرح کردن تهدیداتی در چند روز اخیر می‌گویند که آن‌ها می‌خواهند مجالس ما را هدف قرار دهند. آن‌ها به جنگ روانی دست زده‌اند گرچه برخی رسانه‌ها نیز در داخل به آن‌ها پیوستند و یاریشان می‌کنند اما همه باید بدانند که چنین سخنانی ما را نمی‌ترساند و این تهدیدها نمی‌تواند مانعی بین ما و حسینمان شود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که لبنانی‌ها با همکاری هم در مقابل این تهدیدات خواهند ایستاد و آن‌ها را ناکام می‌گذارند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به حوادث اخیر در شهر طرابلس و برخی مناطق در شمال این کشور که تاکنون چندین کشته بر جای گذاشته گفت: دست‌هایی وجود دارند که به دنبال ایجاد فتنه‌ای بزرگ و خطرناک در طرابلس هستند و ما از خدا می‌خواهیم که به مسئولان سیاسی و فرماندهان نظامی و امنیتی کشور کمک کند تا آنها با کمک هم بتوانند مانع از این فتنه بزرگ شوند که برخی‌ها به دنبال ادامه دادن و گسترش آن هستند.

سید حسن نصرالله واقعه کربلا را حافظ اسلام و آرمان‌های امت اسلامی خواند و گفت: مردم مسئولیت بزرگی دارند که حادثه کربلا را بشناسند و علاوه بر شناختن آن باید با آن ارتباط برقرار کنند چرا که تنها شناختن واقعه کربلا کافی نیست.