کد خبر: ۵۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۶۶

مجلس نحوه پرداخت دیه به آمران به معروف را تعیین کرد/توریست های خارجی پیش از سفر به ایران امر به معروف می شوند!/بسیج و شهرداری در لیست متولیان امر به معروف

نمایندگان مجلس امروز سه‌شنبه در ادامه رسیدگی به مواد طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ماده 13 و 14 این طرح را به تصویب رساندند.
نمایندگان مجلس امروز سه‌شنبه در ادامه رسیدگی به مواد طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ماده 11، 13 و 14 این طرح را به تصویب رساندند.

به گزارش «تیک» Tik.ir، براساس ماده 11 این طرح، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، شهرداری ها و سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی مکلفند شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر و بالا بردن سطح آگاهی های عمومی در این خصوص را از طریق آموزش و اطلاع رسانی فراهم کنند.


نمایندگان همچنین دستگاه های متولی آگاه سازی اتباع خارجی نسبت به قوانین و رعایت شئون اسلامی را مشخص کردند.

نمایندگان در نشست امروز با 113 رأی موافق، 53 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر با ماده 13 این طرح موافقت کردند.

براساس ماده 13 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، دستگاه‌ها را موظف به آگاه کردن اتباع خارجی  نسبت به قوانین و مقررات و رعایت شئون اسلامی قبل و حین ورود به کشور می کند.

نمایندگان در صحن علنی مجلس در جریان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با 113 رأی موافق، 53 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر با ماده 13 این طرح موافقت کردند.

براساس ماده 13 این طرح، وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر دستگاه های ذی ربط موظفند اتباع خارجی را قبل و حین ورود به کشور نسبت به قوانین و مقررات و رعایت شؤون اسلامی آگاه کنند.

طبق ماده 14 در مواردی که نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر جنایتی واقع شود و جانی شناسایی نشود و یا در صورت شناسایی به دلیل عدم تمکن مالی ناتوان از پرداخت دیه در مهلت مقرر باشد، در صورت تقاضای دیه از سوی مجنی‌علیه یا اولیای دم حسب مورد دیه از محل ماده 10 قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث مصوب 23 تیر ماه 1347 و اصلاحات بعدی آن پرداخت می‌شود.

نمایندگان همچنین مقرر کردند هرگاه جانی شناسایی شود یا تمکن مالی پیدا کند، صندوق موضوع این ماده می‌تواند رأساً به قائم‌مقامی مجنی‌علیه نسبت به وصول دیه و خسارات مربوطه از طریق محاکم قضایی اقدام کند.

طرح مزبور با 135 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.