کد خبر: ۶۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۶۵

علی کفاشیان بر سر مهم‌ترین دوراهی قرار گرفت

قیافه مهدی تاج در برنامه 90 دیدنی بود. زمانی که عادل فردوسی‌پور نامه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای عزل سیدمحمدهادی آیت‌اللهی نایب‌رئیس اول و رئیس کمیته فنی و توسعه و مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال را مقابلش قرار داد، حال مهدی تاج دگرگون شد.
 
به گزارش فرهیختگان آنلاین (FDN.ir)، مهدی تاج، فریده شجاعی، غلامرضا بهروان، بهاروند، منصور قنبرزاده، فریدون اصفهانیان و شهاب الدین عزیزی خادم در نامه‌ای کتبی به علی کفاشیان، از وی درخواست کرده‌اند مهدی محمدنبی را از دبیرکلی و سیدمحمدهادی آیت‌اللهی را از ریاست کمیته فنی و توسعه این فدراسیون برکنار کند. عادل به او گفت نامه را امضا کرده‌ای و با اینکه امضای تاج زیر نامه بود، به یکباره تاج گفت که البته این نامه داخلی بوده و نباید رسانه‌ای می‌شده که عادل فردوسی‌پور حرف او را قطع کرد و گفت بالاخره شما نامه را امضا کرده‌اید یا نه که تاج جواب داد بله، نامه را امضا کرده‌ام اما نباید رسانه‌ای می‌شد و من نمی‌دانم چرا رسانه‌ای شده است. فردوسی‌پور سوال بعدی را پرسید آیا نامه 14بندی تخلفات را هم امضا کرده است که مهدی تاج جواب داد نمی‌داند فردوسی‌پور درباره چه چیزی صحبت می‌کند. چند دقیقه بعد از اینکه از سوال‌های مجری برنامه 90 درباره ماجرای سربازها گذشت و به تیتراژ برنامه نزدیک شد، برای بار آخر سوال را مطرح کرد: «آقای تاج آیا نامه 14بندی را امضا کرده‌اید؟» بعد مصاحبه منصور قنبرزاده را با سایت 90 روی ال‌سی‌دی برد که این عضو هیات‌رئیسه در این باره اظهارنظر کرده بود در صورتجلسه موارد مربوط به تخلفات 14بندی مطرح خواهد شد. فردوسی‌پور برای بار سوم از تاج پرسید علاوه‌بر نامه دو بندی، یک نامه 14بندی را امضا کرده است. مهدی تاج که مستاصل شده بود، گفت: «چنین نامه‌ای یادم نمی‌آید.» عادل فردوسی‌پور هم گفت منصور قنبرزاده و شهاب‌الدین عزیزی خادم که اعضای هیات‌رئیسه هستند، اعلام کرده‌اند که مهدی تاج چنین نامه‌ای را امضا کرده است. تاج سرخ‌وسفید شد و فردوسی‌پور هم به وی گفت: «نپیچان آقای تاج. مشخص شده که امضا کرده‌ای.»


  سه نامه علیه کفاشیان
در هفته‌های گذشته در همین صفحه ورزش فرهیختگان خبر داده بودیم که هفت نفر از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال علیه برخی ابهامات مالی فدراسیون فوتبال و برخی موارد نامه‌ای 14بندی تنظیم کرده‌اند و آن را به دست کفاشیان فرستاده‌اند و البته دو هفته به وی فرصت دادند تا جلسه را تشکیل دهد اما این کار را نکرد تا نامه دیگری به غیر از نامه 14بندی رسانه‌ای شود، نامه‌ای که به عینه اعلام کرده است مهدی محمدنبی و سیدهادی آیت‌اللهی باید برکنار شوند. اما آیا این همه واقعیت است؟ هر چند تاج یادش نبود که نامه 14بندی را امضا کرده است، او به هیچ وجه حاضر نبود نامه را امضا کند. اما زمانی که بندها را خواند و تخلفات را دید، نامه را امضا کرد. در هر حال رسانه‌ها هم در این باره موضع‌گیری‌های موافق و مخالفی دارند و برخی خواهان ماندن کفاشیان و برخی هم خواهان رفتنش هستند. نکته جالب این است که نامه اعضای هیات‌رئیسه علیه کفاشیان، از طریق یکی از خبرگزاری‌های منتشر شد که حامی کفاشیان به شمار می‌روند و به همین دلیل همین خبرگزاری، چند دقیقه بعد خبر دیگری درهمان خبرگزاری منتشر شد که براساس مقررات نامه برکناری نبی اشتباه بوده است. اما رسانه‌های مخالف پاسخ دادند که علی کفاشیان پس از انتخابات اسفند 90 تاکنون به هیچ عنوان دبیرکل را به هیات‌رئیسه معرفی نکرده است تا از هیات‌رئیسه رای بگیرد و همین حضور نبی را غیرقانونی می‌کند. البته رسانه‌های موافق با کفاشیان دیروز خبر عجیبی را منتشر کردند. اینکه برکناری نبی و آیت‌اللهی از دستور کارجلسه هیات‌رئیسه امروز خارج شده است. چیزی که منصور قنبرزاده در گفت‌وگو با فرهیختگان آن را تکذیب می‌کند و می‌گوید که دستور جلسه هیات‌رئیسه امروز شامل نامه 14بندی هم می‌شود و ابهامات در این جلسه بررسی خواهد شد. یک جلسه داغ که مطمئنا خروجی‌های مهمی خواهد داشت. علی کفاشیان دیروز در چهارمحال و بختیاری اعلام کرده که درخواست‌هایی برای برکناری‌اش وجود دارد.

 

نامه سوم هم در راه است؟
رئیس فدراسیون فوتبال، درباره اعمال ماده 6 اساسنامه برای برکناری نبی از دبیرکلی فدراسیون و آیت‌اللهی از کمیته فنی و توسعه گفته است:«در این باره پیشنهادهایی شده و حتی برای برکناری بنده هم پیشنهادی شده است و هر کسی آمده روزی باید برود. امروز قرار است در این‌باره جلسه‌ای برگزار کنیم و در آن صحبت‌های این افراد را می‌شنویم.» کفاشیان که نشان می‌دهد هنوز از مدافعان نبی و آیت‌اللهی است، می‌گوید این درخواست در حد اختیارات اعضای هیات‌رئیسه نیست: «باید ببینم که چرا این حرف را زدند، زیرا این از اختیارات رئیس فدراسیون است.» اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در نامه خود ابتدا به بند 5 ماده 36 اساسنامه این فدراسیون استناد کرده‌اند که اعلام می‌کند مصوبات هیات‌رئیسه حداکثر ظرف 48 ساعت باید به اجرا گذاشته شود. در هر حال آنچنان که شنیده شده اگر کفاشیان زیر بار تقاضای هیات‌رئیسه نرود آن وقت آنها برای برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده فدراسیون اقدام می‌کنند. نامه‌ای که البته آماده شده و تحویل داده شده است و آن هم هفت امضا دارد. در واقع اگر دوسوم اعضای هیات‌رئیسه نامه را امضا کنند، مجمع عمومی فوق‌العاده فدراسیون فوتبال برای استیضاح و برکناری علی کفاشیان برگزار خواهد شد که البته این اتفاق افتاده است. باید دید علی کفاشیان زیر بار اصلاحات و تغییرات مد نظر هیات‌رئیسه می‌رود یا کار را به مجمع عمومی فوق‌العاده می‌کشاند. او دوست دارد بیشتر کار به سمت مجمع برود چراکه برکناری نبی و آیت‌اللهی برایش هزینه‌بردار خواهد بود. هرچند تلاشش را برای پس گرفتن امضاها آغاز کرده است.