کد خبر: ۶۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۱۵

فروش گوشت چرخ‌کرده، محتوی کله گاو و جگر‌ مرغ!

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان از فروش گوشت کله‌گاو و جگر‌ مرغ به عنوان گوشت ‌چرخ‌کرده به مردم در برخی از فروشگاه‌ها و بازار‌های روز خبر داد!

 به گزارش «تيک»، به نقل از باشگاه خبرنگاران: اصغر پورباطنی رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام به ارسال پیامک‌هایی مبنی بر فروش گوشت قرمز زیر قیمت عرف بازار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با این پیامک‌ها گوشت درجه سه و چهار را به عنوان گوشت درجه یک به مردم می‌فروشند، افزود: این موضوع از نطر شرعی مشکل دارد و از نظر اقتصادی قصابان را متضرر کرده است.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان با اشاره به مکاتبات متعددی که با مدیر فروشگاه‌ها داشته است، تصریح کرد: پاسخی که فروشگاه‌ها به ما می‌دهند قانع‌کننده نیست.

وی ادامه داد: مردم عادی توانایی تشخیص گوشت درجه یک و درجه چهار را از یکدیگر ندارند.

پورباطنی با اشاره به ارائه گزارش تخلفات برخی از این فروشگاه‌ها به تعزیرات حکومتی و نهاد‌های مربوطه تاکید کرد: فروشگاه‌ها جریمه را پرداخت کرده و به اقدامات قبلی خود ادامه می‌دهند. مردم باید بدانند که تفاوت دو یا سه هزار تومانی قیمت گوشت با عرف بازار به طور قطع حکایت از مشکلاتی در گوشت ارائه شده، دارد.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود از تداخل صنفی با برخی از اتحادیه‌ها انتقاد کرد و گفت: برخی از فروشگاه‌های خواروبار‌فروشی اقدام به فروش گوشت می‌کنند که با قوانین سازگار نیست و مسئولان باید هر چه زودتر با این افراد برخورد کنند.

پور‌باطنی ادامه داد: ورود اصناف دیگر به کار فروش گوشت بر وضعیت اقتصادی قصابی‌ها تأثیر منفی گذاشته است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا در آینده قیمت گوشت قرمز افزایش خواهد یافت یا خیر، تصریح کرد: 50 سال است که در زمستان قیمت گوشت به میزان نا‌چیزی افزایش می‌یابد و دلیل اصلی این امر عرضه کم دام در زمستان است. صادرات گوشت و همچنین افزایش دستمزد کارگران، افزایش قیمت نهادهای دامی، سوخت و حمل و نقل نیز بر افزایش قیمت گوشت موثر است.

وی درباره فروش گوشت کله‌گاو و جگر‌ مرغ به عنوان گوشت ‌چرخ‌کرده به مردم در برخی از فروشگاه‌ها و بازار‌های روز هشدار داد و تاکید کرد: حدود یک‌هزار و 100 واحد صنفی در اصفهان به فعالیت مشغول هستند که حدود 600 واحد به صورت پروانه‌دار و سایر واحد‌ها نیز به دنبال دریافت پروانه فعالیت هستند.

پورباطنی اضافه کرد: در ماه‌های اخیر و با توجه به بازرسی‌های انجام شده درخواست پلمب 10 واحد متخلف را به اتاق اصناف اصفهان گزارش کرده‌ایم تا توسط اداره اماکن نیروی انتظامی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شود.