کد خبر: ۶۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۳۹

یک نماینده مجلس خبر داد: محمدعلی نجفی، گزینه ی جدید روحانی برای وزارت علوم

حجت الاسلام و المسلمین سادات ابراهیمی نماینده مجلس گفت که پخش شایعه در مورد نیلی احمدآبادی از دلایل اصلی عدم رای اعتماد مجلس به او بود.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فرهیختگان آنلاین (FDN.ir)، در توصیف جلسه ی رای اعتماد به نیلی احمدآبادی بیان داشت: متاسفانه برخی، ابهاماتی را در مورد شرکت آقای نیلی در حوادث سال 88 مطرح کردند که این را می توان دلیل اصلی عدم رای اعتماد به ایشان دانست. البته خود آقای نیلی در جلسات مختلفی که تا دیروز برگزار شده بود عوان کرده بودند که چنین شایعاتی صحت ندارد.

وی افزود: در کنار پخش شایعه علیه وزیر پیشنهادی علوم، شخص آقای نیلی حاضر نشد به صورت شفاف در این خصوص پاسخ های لازم را به ادعاهای مطرح شده بدهد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به این سئوال که پخش شایعه از سوی چه کسانی صورت گرفته بود گفت: معلوم است چه کسانی به دنبال ایجاد فضای تنش آلود هستند، اینها تعدادشات زیاد نیست و تنها سعی دارند به مسائل و شایعات دامن بزنند، البته نمایندگان تعلق جناحی به این افراد ندارند اما دفاع پر ابهام نیز باعث تاثیرپذیرفتن نمایندگان از سخنان شایعه پراکنان شد.

وی افزود: متاسفانه این برای سومین بار است که وزیر پیشنهادی علوم رای لازم را کسب نمی کند، این مسئله می تواند این تصور را در اذهان عمومی ایجاد کند که مجلس به دنبال لجبازی است.

سادات ابراهیمی در رابطه با گزینه ی بعدی دولت برای وزارت علوم بیان داشت: هنوز مشخص نیست، اماصحیت هایی مبنی بر معرفی آقای محمدعلی نجفی وجود دارد.

وی افزود: در طول دوره ی سرپرستی اقای نجفی اقداماتی در وزارت علوم صورت گرفته است که ایشان می تواند با حضور در مجلس آن را به همراه نقاط قوت کار خود برای نمایندگان تشریح کند.