کد خبر: ۶۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۶

واکنش نتانیاهو به سخنان مقامات آمریکایی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان مقامات دولت آمریکا که او را «بزدل» خواندند، مدعی شد چون از منافع این رژیم دفاع می‌کند، مورد هجمه قرار گرفته است.

به گزارش فارس، «بزدل» و «حقیر» خواندن نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرف مقامات آمریکایی که در نشریه آتلانتیک منتشر شد، با واکنش «بنیامین نتانیاهو» روبرو شد که مدعی شد، به خاطر دفاع از منافع رژیم صهیونیستی، مورد هجوم قرار گرفته است!

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، نتانیاهو در نخستین واکنش خود به سخنان مقامات دولت اوباما علیه خود گفت، «من به تک تک شهروندان و سربازها توجه دارم و تسلیم فشارها نمی‌شوم». او در جلسه کنیست (پارلمان اسرائیل) گفت که به خاطر دفاع از رژیم صهیونیستی، مورد هجمه قرار گرفته است.

«جفری گلدبرگ» روزنامه‌نگار آمریکایی که ارتباط نزدیکی با مقامات اسرائیلی دارد و به انتشار گزارش‌های جنجالی مشهور است، در تازه‌ترین گزارش خود که در نشریه آتلانتیک منتشر شده، به اختلاف میان تل‌آویو و واشنگتن پرداخته است. وی ابتدای گزارش خود را با نقل قولی از یک مقام ارشد دولت آمریکا در مورد نتانیاهو آغاز کرده است که گفته «بی‌بی (نتانیاهو)، یک آدم حقیر است».

وی در ادامه مدعی شده است که مقامات دولت آمریکا در سال‌های اخیر در نشست‌های خصوصی با گلدبرگ، نتانیاهو را با الفاظی نظیر «متمرد»، «کوته‌بین»، «مرتجع» و «کند ذهن» یاد کرده‌اند، اما این اولین بار است که او شنیده است که یک مقام آمریکایی وی را «حقیر» توصیف می‌کند.

به نوشته گلدبرگ، وی این مسئله را با یک مقام آمریکایی دیگر که به طور مرتب با اسرائیل سر و کار دارد، در میان گذاشته است. این مقام نیز با به کار بردن لفظ «حقیر» برای نتانیاهو در مسئله فلسطین موافق بوده، اما گفته است که وی در قبال مسئله هسته‌ای ایران یک «بزدل» است (جزئیات بیشتر).

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیش از این با رد گزارش نشریه «آتلانتیک» مبنی بر انتقاد آمریکا از عملکرد «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرد، او برای منافع اسرائیلی‌ها ایستادگی می‌کند و هیچ فشاری موضع او را تغییر نخواهد داد