کد خبر: ۶۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۰

پلیس رژیم صهیونیستی تا اطلاع ثانوی درب‌های مسجد الاقصی را بست


در پی شلیک گلوله به سمت یک فعال راست گرای اسرائیلی پلیس رژیم صهیونیستی تا اطلاع ثانونی درب‌های مسجد الاقصی را به روی تمام نمازگزاران فلسطینی بست.

به گزارش «تيک»، به نقل از سایت شبکه الجزیره، اسحاق آهارونوویچ، وزیر امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد که در پی تلاش ترور خاخام یهودی تندرو علن وزیر الأمن الداخلی الإسرائیلی یتسحاق أهرونوفیتیش إغلاق الحرم القدسی الشریف، بعد محاولة اغتیال الحاخام یهودا غلیک الذی یقود اقتحامات المسجد الأقصی، وذلک برصاص راکب دراجة رجحت وسائل إعلام إسرائیلیة أنه فلسطینی.

پس از اینکه فعالان راست‌گرای تندرو از طرفدارانشان خواستند تا به مسجد الاقصی یورش ببرند پلیس رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از وقوع درگیری میان مسلمانان و یهودیان تا اطلاع ثانونی درب‌های مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بست.

این فعال اسرائیلی به نام یودا گلیک در پی تجمعی که فعالان راست گرا به منظور بازشدن درب‌های مسجد الاقصی مقابل یهودیان تندرو در مرکز بگین قدس ترتیب داده بودند، مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

شاهدان عینی اعلام کردند که تیراندازی از سوی شخصی صورت گرفت که پس از شلیک پا به فرار گذاشت.

پیش بینی می‌شود که این حادثه در فعالیت‌های مداوم تندروهای یهود برای ورود به مسجدالاقصی رخ داده باشد.

لوباسمری، سخنگوی مرکز پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرد ضارب کلاه بر سر داشته و از قبل برای این حمله برنامه‌ریزی کرده بود.

وی همچنین اعلام کرد که به منظور دستگیری فرد ضارب، ایست بازرسی در معابر سطح شهر ایجاد شده است است.

مدیر بیمارستانی که این تندروی اسرائیلی به آن جا منتقل شده افزود: فرد آسیب دیده در وضعیت بدی است و در پی این تیراندازی از ناحیه سینه و شکم آسیب دیده است.

پس از جنگ اسرائیل علیه غزه که در اوت گذشته پایان یافت درگیری‌های شبانه میان نیروهای امنیتی اسرائیل و معترضان فلسطینی در بخش شرقی قدس شدت یافته است.

*ایسنا