کد خبر: ۶۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۰

ناتو از افزایش غیرعادی پروازهای نظامی روسیه خبر داد

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گزارش داد که شاهد افزایش "غیرعادی" پرواز هواپیماهای نظامی روسیه که در دو روز گذشته در آسمان اروپا مانورهایی انجام داده‌اند، بوده است.

به گزارش «تيک»، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه‌ای اعلام کرد، چهار گروه هواپیما، از جمله بمب افکن های "تی یو-۹۵ بر" و جنگنده های میگ-۳۱ را بر فراز دریاها و اقیانوس اطلس ردیابی کرده است.

جنگنده‌های نروژ، انگلیس، پرتغال، آلمان و ترکیه در واکنش و برای رهگیری هواپیماهای روسیه به پرواز در آمدند.

تنش میان روسیه و کشورهای عضو ناتو در ارتباط با بحران اوکراین به شدت اوج گرفته است. آمریکا و اتحادیه اروپا پیشتر در سال جاری پس از انضمام شبه جزیره کریمه اوکراین به خاک روسیه تحریم هایی علیه مسکو اعمال کردند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد، پرواز این شمار هواپیمای نظامی روسیه غیرعادی است، هرچند هیج حادثه ای گزارش نشده است.

به گزارش بی.بی.سی، طبق اعلام ناتو، این هواپیماها بر فراز دریای سیاه، دریای بالتیک، دریای شمال و اقیانوس اطلس ردیابی شدند که باعث تعقیب آنها توسط هواپیماهای کشورهای عضو ناتو شد. ناتو اعلام کرده که امسال در مجموع بیش از ۱۰۰ بار هواپیماهای روسیه را رهگیری کرده است و رهگیری و تعقیب هواپیماهایی ناشناخته ای که به آسمان ناتو نزدیک می شوند، عادی است.

با این حال، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد، این گونه پروازها به طور بالقوه خطراتی را متوجه پروازهای غیرنظامی می کند.

*ایسنا