کد خبر: ۶۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۶

منع استرالیایی ها ازسفربه کشورهای تروریستی

دولت استرالیا درتلاش برای ممانعت از ملحق شدن اتباعش به گروه های تروریستی در عراق و سوریه، روز پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که استرالیایی ها را از سفر به کشورهای محل فعالیت تروریست ها منع می کند.

به گزارش «تيک»، به نقل از خبرگزاری فرانسه از سیدنی، دولت استرالیا به شدت نگران شمار زیاد خارجیانی است که برای پیوستن به گروههای تروریستی نظیر 'داعش' به خاورمیانه سفر می کنند و گفته می شود هم اکنون 70 نفر استرالیایی برای پیوستن به این گروهها کشورشان را ترک کرده اند.

طبق این قانون ضد تروریستی، ورود اتباع استرالیا به کشورها و مناطقی که محل فعالیت سازمان ها و گروههای تروریستی قلمداد شده است بدون ارائه یک دلیل معتبر، اقدامی خلاف قانون خواهد بود و افرادی که به این کار مبادرت کنند با مجازات حداکثر 10 سال حبس مواجه خواهند شد.

'تونی ابوت' نخست وزیر استرالیا امروز در پارلمان این کشور گفت با تصویب این قانون امکان زیرنظرگرفتن تروریست ها در کشور و نیز پیگرد قانونی موعظه کنندگانی که با سخنان خود موجب ترویج افکار افراطی گرایانه و درنتیجه ظهور تروریست های بالقوه می شوند، فراهم خواهد شد.

وی افزود هم اکنون حدود یکصد استرالیایی درحمایت از گروه های تروریستی و به منظور تامین مالی یا اجیر کردن نیرو برای این گروهها، به خاورمیانه سفر کرده اند و حدود 20 نفر از آنان که درحمایت از گروههای تروریستی جنگیده اند اخیرا اقدام به بازگشت به کشور کرده اند.

*ایرنا