کد خبر: ۶۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۷۲

ناراحتی شدید خداداد عزیزی از اقدام دایی

حماسه‌ساز ملبورن گفت: «دنبال لباس راه‌راه‌های قدیمی هستم که از آنها بخرم و بروم زندان!»

به گزارش «تيک»، شاگردان محمد مایلی‌کهن یکی پس از دیگری بابت حکم 4 ماه زندانی شدن او ابراز ناراحتی می‌کنند. دیروز احمدرضا عابدزاده خطاب به علی دایی گفت؛ مایلی‌کهن مربی و معلم و به نوعی پدر ما بوده و نباید از او شکایت می‌کرد و امروز خداداد عزیزی زوج علی دایی در خط حمله تیم ملی از مایلی‌کهن حمایت کرد.
 

حرف‌های عزیزی را در زیر بخوانید:

 

* شما درباره حکم زندان رفتن محمد مایلی‌کهن چه نظری دارید؟

- ظهر دوشنبه مشغول صرف ناهار بودم که از یک دوست شنیدم به دنبال شکایت دایی، حاجی‌مایلی محکوم به زندان شده و آنقدر شوکه شدم که نتوانستم ناهارم را بخورم و از این اتفاق شدیداً ناراحتم. فوتبال ما از 14، 15 سال قبل میسر اشتباه را در پیش گرفته و با سرعت در این مسیر غلط پیش می‌رود. حال چه زمانی متوجه شود و این مسیر اشتباه را برگردد و وارد میسر درست بشود و به مقصد برسد، خدا عالم است.

 

* به زعم شما چه موضوعی باعث شده مسیر فوتبال اشتباه شود؟

- انتخاب مدیران غیرمتخصص، ولخرجی بیخودی و عدم توجه به زیرساخت‌ها، تیم‌های پایه‌ای و باز شدن پای دلالی در فوتبال. نه صرفاً خود دلال‌ها بلکه نشان دادن زشتی‌های فوتبال توسط پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون و مسائلی از این دست، سبب شده چهره فوتبال هر روز زشت‌تر شود. چنانچه می‌بینید در هفته‌هایی که تلویزیون بازی‌ها را پخش نمی‌کند سر بازی تیم‌های پرسپولیس یا استقلال کمتر از 5 هزار نفر به ورزشگاه آزادی می‌روند. قدیم که این امکانات نبود و کسی اتومبیل نداشت بالای 70 هزار نفر با پای پیاده به ورزشگاه می‌رفتند و حالا که اکثر مردم ماشین دارند به‌زور 5 هزار نفر می‌روند استادیوم آزادی. خب این نشان‌دهنده چیست؟ مسلماً دلزدگی مردم. حتی معتقدم فوتبال از چشم خیلی‌ها افتاده است. مردم بدشان می‌آید بازی‌های لیگ برتر را ببینند، کیفیت پایین است و دستمزدها بالا و مردم پیش خودشان می‌گویند برای چه اینها با این کیفیت باید میلیارد میلیارد بگیرند و از همه هم طلبکار باشند. حال در کنار این زشتی‌ها قرار است مربی سازنده نسل دهه 70 فوتبال ایران که در نظرسنجی از نظر مردم بهترین نسل فوتبال شد، برود زندان.

 

* مایلی‌کهن علیه علی دایی مصاحبه کرد، او هم تصمیم گرفت شکایت کند. حالا هم که خود مایلی‌کهن گفته کوتاه نمی‌آید و به زندان می‌رود؟

- من وارد جزییات نمی‌شوم. علی دایی همبازی‌ام بوده و جدا از آن رفیقم است و دوستش دارم. از سویی حاجی‌مایلی گردن من و خیلی از فوتبالی‌های دیگر حق دارد. یادم هست سال 96 خیلی از چهره‌های شاخص فوتبال ایران را خط زد و یک تیم جوان را برد به جام ملت‌های آسیا. خیلی دل و جرأت می‌خواست که شما مجید نامجومطلق را خط بزنی و داریوش یزدانی و علی موسوی 17، 18 ساله را ببری به میدانی چون جام ملت‌های آسیا و بعد با همین جوان‌ها پس از سال‌ها مقام سوم را بگیری. یا مهدوی‌کیا را با 18 سال سن می‌گذاشت توی زمین و البته خیلی‌های دیگر. در آن ایام حتی حاجی در چند بازی نیما نکیسا را جای احمدرضا عابدزاده بازی داد اما همین عابدزاده از مایلی‌کهن حمایت می‌کند چون هم احمد، هم من و هم بقیه فوتبالیست‌ها می‌دانیم اگر حاجی دو تا ایراد دارد 20 تا حسن هم دارد. شاید گاهی از کلمات تلخ استفاده کند اما دل بزرگی دارد و آدم سالمی است. در کل می‌خواهم بگویم اگر مایلی‌کهن حتی یک روز برود زندان، آبروی فوتبال‌مان زیر سؤال می‌رود و مطمئن باشید تمام رسانه‌های خارجی هم این خبر را پوشش می‌دهند که سرمربی سابق تیم ملی ایران بابت مصاحبه علیه شاگردش زندانی شده است! این سازمان حقوق بشر هم نشسته یکی برود زندان و بیانیه بدهد!

 

* عابدزاده گفته حاضر است جای مایلی‌کهن برود زندان، شما چطور؟

- بله، اتفاقاً دنبال این لباس راه‌راه‌های قدیمی هستم که از آنها بخرم و بروم زندان! از طراحی‌اش خوشم می‌آید (خنده). این حرف که شوخی بود ولی امیدوارم ظرف همین 2، 3 روز این موضوع حل شود چون تا حالا مردم با فوتبال حال نمی‌کردند و از این به بعد حالشان هم از این رشته به هم می‌خورد!

 

* انصافاً تو جای دایی بودی چه‌کار می‌کردی؟

- من آدمی نیستم که در درگیری لفظی کم بیاورم ولی چون حاجی‌‌مایلی مربی‌ام بوده سعی می‌کردم با رفاقت موضوع را عوض کنم اما مسلماً شکایت هم نمی‌کردم.

 

* درگیری و فاصله مایلی‌کهن و دایی از زمان همکاری آنها در تیم ملی بود، منشأ این اختلاف کجاست؟

- یک اردو در کانادا داشتیم که من از کلن رفتم به اردو و علی که عضو آرمینیا بیله‌فلد بود برای آن سفر دعوت نشد. نمی‌دانم چه حرف‌هایی شد و چه ماجرایی بود که پس از آن، رابطه این دو تا دوست برای همیشه شکرآب شد.

منبع: خبر ورزشی