کد خبر: ۶۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۴

تاسیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی در روسیه


هشتمین جلسه کمیسیون هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از معاونان وی تشکیل شد.

به گزارش فرهيختگان آنلاين(FDN.IR)، در این جلسه که مسئولان رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی احسان مازندرانی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان و مریم جمشیدی مدیرعامل خبرگزاری آنا هم حضور داشتند مباحثی جهت طرح در اولین هیات‌امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شد.

 ازجمله این مباحث، موضوع باقی مانده تشکیلات سازمانی حوزه‌ها بود که طی بررسی آن، نمودار سازمانی مرکز حراست دانشگاه، نمودار سازمانی پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی، ‌نمودار سازمانی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، نمودار سازمانی خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) و نمودار سازمانی روزنامه فرهیختگان با اصلاحاتی به تصویب رسید.

همچنین اساسنامه سازمان چاپ انتشارات دانشگاه با اعمال اصلاحاتی که باید در هیات‌امنا مطرح شود، تصویب شد.

همچنین موضوع اشخاص حقیقی عضو باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی به تایید کمیسیون رسید.

 از دیگر موضوعاتی که در این جلسه به آن پرداخته شد بحث تاسیس واحد دانشگاهی در مسکو بود که به تصویب اعضا رسید.

 حمید میرزاده درباره تاسیس واحد دانشگاهی در مسکو گفت: «با توجه به اینکه رابطه ما با غرب به دلایلی مثل مسائل هسته‌ای خوب نیست و با توجه به اینکه در روسیه زمینه علوم پایه بسیار قوی است، ما در شورای راهبردی امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی به این نتیجه رسیدیم که دانشگاه آزاد اسلامی شعبه‌ای در مسکو داشته باشد که این تصمیم با سفر آقای ستاری به مسکو مصادف شد.»

وی افزود: «همچنین تفاهمنامه‌ای با دانشگاه نیوراشین که از دانشگاه‌های مدرن و معتبر است و رشته‌های علوم پایه در آنجا بسیار قوی است، امضا کردیم.

البته ما نمی‌خواهیم تنها با این دانشگاه کار کنیم، اما آنها زمینه حضور ما را در مسکو فراهم کرده‌اند.»

 او ادامه داد: «در همین راستا هیاتی به سرپرستی معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی به مسکو فرستادیم که قراردادی با آنها امضا کرده‌اند و ساختمانی در حدود سه هزار و 600 مترمربع در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.» میرزاده گفت: «قرار بر این است که ما با آنها همکاری علمی و تبادل استاد و دانشجو داشته باشیم.

 با توجه به اهمیت استراتژیک رابطه ایران و روسیه، به این نتیجه رسیدیم که خوب است دانشگاه آزاد اسلامی با این کشور رابطه علمی برقرار کند.»