کد خبر: ۶۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۳۶

اطلاعیه سازمان حج و زیارت درباره حج عمره

متقاضیان اعزام به عمره ۹۴-۹۳ از چهاردهم آبان ماه به مدت ۱۰ روز فرصت دارند تا با مراجعه به سایت http://fakher.haj.ir نسبت به ثبت تقاضای تشرف خود و همراهان در قالب یک گروه اقدام کنند.

 به گزارش «تيک»، سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام دارندگان اسناد ودیعه گذاری عمره مفرده در بانک‌های ملی و ملت مربوط به ثبت نام‌های عمومی سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۹۰ و همچنین دارندگان اسناد قدیمی ثبت نامی عمره در بانک ملی که پیش از این اقدام به تبدیل قبوض خود به کارت‌های ثبت نامی جدید کرده‌اند، از تاریخ ۱۴ آبان به مدت ۱۰ روز فرصت خواهند داشت تا با مراجعه به پایگاه اینترنتی

http://fakher.haj.ir در صورت تمایل به اعزام به عمره آتی، نسبت به ثبت تقاضای تشرف خود و همراهان خود در قالب یک گروه اقدام کنند.

*بدیهی است این اقدام به هیچ عنوان به منزله تعهد سازمان حج و زیارت برای اعزام متقاضیان در عمره پیش رو نیست و اعزام افراد به عمره صرفاً منوط به فراخوان اولویت های آنان خواهد بود.

همچنین در مرحله اول فراخوان اولویت‌های عمره، تمام دارندگان کارت‌های اسناد ودیعه‌گذاری عمره دارای اولویت‌های یک تا ۳۵۰ و نیز دارندگان اسناد ثبت نامی قدیمی بانک ملی تبدیل شده به کارت‌های ثبت نامی جدید به عنوان اولویت‌های اصلی برای ثبت‌نام در کاروان‌های عمره فراخوانده می‌شوند و در صورت عدم تکمیل ظرفیت گروه‌های اعزامی، از اولویت‌های بعدی دعوت به عمل خواهد آمد.

در اطلاعیه سازمان حج و زیارت تأکید شده است: ثبت‌نام متقاضیان دارای اولویت در گروه‌های پروازی منوط به تشکیل گروه در سامانه یاد شده است.

بر اساس این گزارش، دارندگان اسناد ثبت نامی عمره مفرده، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به آدرس http://hajnews.ir «راهنمای ثبت تقاضای تشرف و نحوه تشکیل گروه» (که به‌زودی در این سایت درج خواهد شد) را دریافت و مطالعه کنند. مطالعه دقیق این راهنما پیش از اقدام به گروه بندی و ثبت تقاضای تشرف به عمره مورد تأکید است.

شایان ذکر است تاریخ ثبت‌نام قطعی در کاروان های عمره ۹۴-۹۳ متعاقباً اعلام خواهد شد.

*فارس