کد خبر: ۶۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۱

بيگناهي مادر و دختر در مرگ مرموز زن آشنا

مادر و دختري که از پنج سال پيش به خاطر قتل مادرشوهر دختر ديگر خانواده تحت تعقيب بودند، بيگناه شناخته شدند.ساعت 6 عصر 21 شهريورماه سال 88 ماموران پليس در جريان مرگ مرموز زن 53 ساله اي در شرق تهران قرار گرفتند. ماموران با حضور در محل جنايت از پسر بزرگ تر «رقيه» شنيدند دو زن آشنا که مادرزن و خواهرزن برادر کوچک ترش هستند عاملان قتل مادرش هستند. 

 به گزارش «تيک»، مهدي 23 ساله به ماموران گفت: با مادرم داخل مغازه نشسته بوديم که «صغري» و دخترش «سميرا» وارد مغازه شدند و درباره هزينه هاي مغازه با مادرم صحبت کردند که بين آنها اختلاف بالاگرفت و مادرم قصد خارج شدن از مغازه را داشت که سميرا مادرم را هل داد و وي با سر زمين افتاد و به کمک برادرم، مادرم را به خانه برديم.

وي افزود: مادرم حرکتي نمي کرد و هر چه صدايش کردم جوابي نشنيدم تا اينکه امدادگران اورژانس با حضور در خانه مان از مرگ مادرم به خاطر ضربه مغزي خبر دادند.

با اين ادعاها، «سميرا» 23 ساله و مادرش «صغري» دستگير شدند و با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران در اختيار ماموران اداره 10 پليس آگاهي تهران قرار گرفتند.

سميرا در اعترافاتش گفت: چند روز پيش از حادثه مادرم براي دامادمان «رضا» مغازه اي کرايه کرد و قرار شد رضا با دادن اجاره به جاي پول پيش به مادرم ماهي 50 هزار تومان بدهد که صبح روز حادثه دامادمان ادعا کرد حاضر به پرداخت پول نيست. وي افزود: عصر همان روز به مغازه رفتيم و من با خواهرم «سميه» درگير شدم که در اين ميان مادر رضا وارد مغازه شد و هيچ حرفي با ما نزد و آرام روي زمين نشست و من از مغازه خارج شدم.

صغري نيز در ادامه گفت: زماني که مادر دامادمان وارد مغازه شد رنگش پريده بود و ادعا کرد روزه است و هيچ کس به او دست نزد و خودش روي زمين نشست و وي نيز سابقه دو بار سکته قلبي دارد.
    
در دادگاه روز 16 شهريورماه سال جاري جلسه رسيدگي به پرونده مرگ مرموز زن 53 ساله در شعبه 74 دادگاه کيفري استان تهران برگزار شد. ابتدا خانواده اولياي دم در حالي که يکبار عاملان اين جنايت را بخشيده بودند بار ديگر خواستار قصاص قاتل مادرشان شدند. بعد از آن سميرا براي دفاع در جايگاه قرار گرفت و گفت: من در جريان مرگ «رقيه» هيچ نقشي نداشتم و روز حادثه تنها با خواهرم درگير شدم و حتي از سوي دامادمان نيز مورد حمله قرار گرفتم.

سميه خواهر سميرا نيز که در اين درگيري حضور داشت، گفت: با خواهرم سميرا به خاطر مسائل هزينه مغازه درگير شديم که مادرشوهرم وارد مغازه شد و با ديدن ما با چهره اي رنگ پريده روي زمين نشست و کسي به او ضربه اي نزد.

بنابر اين گزارش، پس از جلسه محاکمه پنج قاضي دادگاه کيفري با توجه به نظريه پزشکي قانوني مبني بر اينکه آثاري از اصابت سر به زمين و لخته خون در سر ديده نشده و 60 درصد علت مرگ استرس و هيجان ناشي از درگيري بوده است، مادر و دختر را پس از پنج سال بيگناه شناختند و آنها را تبرئه کردند و اين حکم هفته گذشته در شعبه 19 ديوان عالي کشور تاييد شد.