کد خبر: ۶۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۵

کشته شدن مرد شماره 2 داعش در عراق


ماه گذشته نیز یک مقام مسئول نظامی‌در فرماندهی عملیات بابل، اعلام کرد نیروهای ارتش عراق با هماهنگی نیروی هوایی و دستگاه اطلاعاتی کشور موفق شدند مرد شماره 2 داعش ملقب به «ابومعاذ» و 3 معاون او را در شمال «حله» به هلاکت برسانند.

 به گزارش «تيک»، سرتیپ «فیصل الزوبعی» فرماندهی پلیس «فلوجه» عراق از کشته شدن مرد شماره ۲ تکفیری‌های داعش در جنوب استان «الانبار»، خبر داد.

السومریه‌نیوز نوشت که نیروهای امنیتی با هماهنگی نیروهای عشائر در «عامریه» فلوجه شماری از تکفیری‌ها از جمله «صلاح الزوبعی» که مرد شماره ۲ این گروه تروریستی به شمار می‌رود را به هلاکت رساندند.

ماه گذشته نیز یک مقام مسئول نظامی‌در فرماندهی عملیات بابل، اعلام کرد نیروهای ارتش عراق با هماهنگی نیروی هوایی و دستگاه اطلاعاتی کشور موفق شدند مرد شماره 2 داعش ملقب به «ابومعاذ» و 3 معاون او را در شمال «حله» به هلاکت برسانند.

خبرگزاری عراقی «وردنا» نوشت: ساعت 11:30 صبح سه‌شنبه 2 هواپیمای ناشناس در آسمام منطقه کردستان عراق دیده شدند که بر فراز مناطق «خواکورک» و «جبل قندیل» پرواز کردند.

 یک منبع آگاه اعلام کرد که به احتمال زیاد این دو هواپیما که حریم هوایی کردستان عراق را نقش کرده‌اند متعلق به ارتش ترکیه بوده‌اند.

 با وجود آنکه هیچ بمبارانی در این پرواز صورت نگرفت اما موجی از ترس و رعب در میان شهروندان این منطقه به وجود آورد.

 «جرف‌الصخر» به «جرف النصر» تغییر نام یافت
«اسعدالمسلماوی» عضو شورای استانداری بابل اظهار داشت که تمام اعضای این شورا با تغییر نام «جرف الصخر» در شمال استان بابل به «جرف النصر» موافقت کردند و به این اسم رای دادندو این اقدام پس از پیروزی نیروهای امنیتی و ارتش عراق  و نیروهای داوطلب مردمی‌در نبرد با داعش در این منطقه و آزادسازی آن صورت می‌گیرد.

نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی‌منطقه جرف‌الصخر را کاملا پاکسازی کردند و پرچم عراق را در این منطقه برافراشتند. نیروهای امنیتی عراق موفق شدند منطقه «الرفوش» در غرب بغداد را آزاد کنند و پرچم عراق را در این منطقه بار دیگر برافراشته کنند. 

 مرگ 16 تکفیری در الرمادی
سرلشکر «عبدالله البیدر» معاون فرماندهی عملیات الانبار گفت که نیروهای ارتش عراق 16 تکفیری داعش را طی یک درگیری مسلحانه در منطقه «الملعب» در شهر «الرمادی» مرکز استان «الانبار» کشتند. عصر سه‌شنبه نیز بیش از 90 تکفیری در مقابله با ارتش در منطقه «عامریه» در شهر «فلوجه» کشته شدند.

داعش خانه‌های 2 فرماندار را در تکریت منفجر کرد تکفیری‌های داعش در منطقه «المعتصم» در جنوب شهر «تکریت» منازل «مقصود شهاب» فرماندار «الدور» و «محمود خلف» فرماندار «سامرا» را منفجر و تخریب کردند.

 روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» چاپ لندن به نقل از منابع آگاه در موصل نوشت که تکفیری‌های داعش که به دلیل حجم حملات ارتش بغداد و نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش در حال از دست دادن کنترل این شهر هستند از عناصر کارکشته و خبره خود در سوریه برای افزایش قدرتشان در موصل کمک خواسته‌اند.

 «سعد البدران» یکی از شیوخ عشائر موصل در این‌باره گفت: داعش احساس می‌کند که در حال از دست دادن کنترلش بر این شهر است به همین دلیل عناصر آن در مقرهای خود جمع شده‌اند و در حال تغییر پایگاه‌هایشان پس از حمله هوایی روز جمعه از سوی نیروهای ائتلاف علیه منطقه «الکندی» هستند. 

* آرمان