کد خبر: ۶۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۵۵
جان کری:

با ظریف رو در رو مذاکره می کنم، برای همین نسبت به توافق امیدوارم / اگر اوضاع عراق وخامت پیدا کند، گزینه همکاری نظامی با ایران را بررسی می کنیم

جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن تمام گزینه های موجود را در صورت وخیم شدن اوضاع عراق بررسی خواهد کرد.
ان بی سی نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن تمام گزینه های موجود را در صورت وخیم شدن اوضاع عراق بررسی خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «تیک» Tik.ir، کری بیان داشت: در صورت تشدید وخامت شرایط عراق، همکاری نظامی با ایران و همچنین حملات با هواپیماهای بدون سرنشین را مورد بررسی قرار خواهیم داد.


وی افزود: فکر نمی کنم که داعش بتواند در کوتاه مدت بغداد را بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری گفت: وقتی با انسان های مواجهیم که مردم را کشتار می کنند باید از زمین و هوا ان ها را متوقف کنیم.

وی در مورد اینکه آیا ایالات متحده به فکر همکاری نظامی با ایران است، گفت: پیش از آنکه اظهار نظر رسمی داشته باشیم،‌ اجازه دهید ببینیم  آیا ایران خواستار چنین چیزی است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: من فکر می‌کنم که ما برای هر فرآیند سازنده‌ای که بتواند در عراق خشونت را به حداقل برساند، عراق را  متحد نگه‌دارد و حضور عناصر تروریستی خارجی به پایان ببرد،‌ آمادگی داریم.

کری در ادامه گفت: من هیچ گزینه‌ای را که برای ایجاد یک ثبات واقعی اثر سازنده‌ای باشد را با توجه به قانون اساسی عراق رد نمی‌کنم. فرآیند انتخابات و توان مردم عراق برای تشکیل دولتی که نماینده تمامی منافع عراق  باشد.

وزیر خارجه آمریکا درباره روند مذاکرات هسته‌ای و در واکنش به اظهارات سوزان رایس مشاور امنیت ملی این کشور که گفته شانس توافق هسته‌ای با ایران 50 درصد و یا کمتر است نیز گفت: من در حال مذاکرات رو در رو و مستقیم با آقای ظریف هستم و نسبت به توافق با ایران امیدوارم اما ابراز خوشبینی نمی‌کنم.

کری درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران همچنین گفت: «اگر ما بتوانیم به توافق برسیم، جهان مکان امن‌تری خواهد بود؛ این موضوع نباید به موضوعی برای تصمیم‌گیری از منظر ایدئولوژیکی بدل شود».