کد خبر: ۶۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۸

یک زن اسرائیلی به داعش پیوست

طی دو روز اخیر یک فیلم در شبکه های اجتماعی داغ شده است و صفحات حامی داعش در توئیتر با افتخار از حضور «صدها یهودی جدید الاسلام در صفوف داعش» خبر می دهند. گستردگی حضور یهودیان در داعش به اندازه ای است که واکنش خاخام های یهودی و نماینده یهودی عضو پارلمان فرانسه را نیز برانگیخته است.
 یک زن یهودی اسرائیلی ساکن فرانسه در یک فیلم ویدئویی، از پیوستن خود به داعش خبر داد و گفت: «به زودی مسجد الاقصی را فتح می کنیم.»

 به گزارش «تيک»، طی دو روز اخیر یک فیلم در شبکههای اجتماعی داغ شده است و صفحات حامی داعش در توئیتر با افتخار از حضور «صدها یهودی جدید الاسلام در صفوف داعش» خبر می دهند. گستردگی حضور یهودیان در داعش به اندازه ای است که واکنش خاخام های یهودی و نماینده یهودی عضو پارلمان فرانسه را نیز برانگیخته است.

یک زن اسرائیلی به داعش پیوست و وعده فتح مسجد الاقصی را داد!
با وجود این که طی یکی دو ماه اخیر، بارها در رسانه ها اینبحث صورت گرفته است که بسیاری از شهروندان یهودی و مسلمان فرانسوی به داعش پیوسته اند و تخمین زده می شود حدود 1000 تبعه فرانسوی در صفوف داعش حضور دارند؛ این بار یک فیلم از سوی صفحات وابسته به داعش منتشر شد که یک "زن" از حضور خود در صفوف داعش خبر می دهد.

او در این فیلم به 4 زبان عربی، عبری، فرانسوی و انگلیسی صحبت می کند و اطلاعاتی در مورد داعش ارائه می دهد. او به زبان فرانسوی می گوید: «بیش از صد زن فرانسوی در میان گردان های رزمی ما به "جهاد" مشغولند و بالاترین احساس آزادی و آزادگی را تجربه می کنند.» سپس بهزبان عبری، خود و پیشینه خانوادگی اش را معرفی می کند.

«تدعی ساره» که 17 سال بیش تر ندارد، در ادامه به زبان انگلیسی از رشد محبوبیت داعش در اروپا خبر می دهد و فرآیند پیوستن خود را شرح می دهد. او می گوید که بایک پرواز مستقیم از فرانسه به ترکیه سفر کرده و از آن جا به صورت زمینی و بدون کم ترین تهدید امنیتی توانسته است به قلمرو داعش ورود کند: «وقتی به سرزمین های تحت سیطره داعش وارد شدم، هنوز نمی توانستم عربی رابه صورت روان صحبت کنم؛ اما صادقانه پیشینه و نژاد یهودی خودم را اعلام کرده و خواهان پیوستن به گردان های جهادی شدم. آن ها نیز فورا مرا پذیرش کرده و دوره های آموزشی نظامی و دینی من به صورت همزمان آغاز شد.»

یک زن اسرائیلی به داعش پیوست و وعده فتح مسجد الاقصی را داد!
در همین زمینه، یکی از مقامات امنیتی فرانسه در مصاحبه با روزنامه «تایم اسرائیل» هشدار می دهد: «دختران یهودی ساکن فرانسه بیش از هر گروه دیگری برای پیوستن به داعش اشتیاق نشان می دهند! همزمان می بینیم که آمار مهاجران فرانسوی به اسرائیل نیز در مقایسه با سال های قبل 5 تا 6 برابر شده است که واقعاً تحیر برانگیز است. تعدادی از دخترانی که به داعش پیوسته بودند، پیش از عزیمت به سوریه و عراق در همین فرانسه با پدران و مادران خود درگیر شده بودند.»

تایمز اسرائیل، در ادامه تلاش می کند این سر نخ مهم را رها کرده و به جای پاسخ به این پرسش که چرا دختران یهودی می خواهند به داعش بپیوندند و چه ارتباطی بین هویت و مذهب یهودی آنان با مواضع و رفتار داعش وجود دارد؛ تلاش می کند با فرار به جلو نسبت به امنیت اسرائیل هشدار دهد!

این نشریه می نویسد: «نکته مهم این جاست که این افراد دارای تابعیت دو گانه اسرائیلو فرانسه هستند و از ترکیه به بعد نیز پاسپورت داعش را اختیار می کنند و در نتیجه سفر آنان به آسیا در پاسپورت اسرائیلی آنها درج نمی شود. نتیجه این وضعیت روشن است: آن ها هر زمانی اراده کنند می توانند به اسرائیل بیایند و ما نمی دانیم چه برنامهای علیه امنیت ما در سر دارند؟»

*شفاف