کد خبر: ۶۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۷

عواقب و عوارض زندگی مجردی!

یک روانشناس گفت: افراد مجرد به دلیل مشکلات و بیماری‌های جسمی و روحی مختلف امید به زندگی کمتری دارند و طول عمرشان نیز کمتر است.

 به گزارش «تيک»، علی قره داغی روانشناس گفت: روز به روز به تعداد مجردهای ایرانی افزوده می شود و دختران و پسران جوان به شروع زندگی مشترک تمایلی ندارند اما متاهل‌ها در مقایسه با افراد مجرد وضعیت روحی و جسمی بهتری دارند. البته منظور افراد متاهلی است که زندگی مشترک خوبی دارند نیازهای خود و همسرشان را می‌شناسند و از ازدواجشان راضی هستند. 

وی با اشاره به اینکه تنهایی و نداشتن ارتباط اجتماعی کافی مشکلی است که بعضی از مجردها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: نداشتن خانواده و دایره محدود دوستان مجردها را به سمت افسردگی هدایت می‌کند. 

وی با بیان اینکه افرادی که در زندگیشان از شبکه‌های ارتباطی مختلف برخوردار نیستند و دوستان کمی دارند، تصریح کرد: این افراد تنهایی را بیشتر احساس می‌کنند و این موضوع در ضعیف شدن سیستم ایمنی مجردها هم تأثیر دارد و آنها را در معرض ابتلا به سایر بیماریهای جسمی قرار می‌دهد. 

این روانشناس با تاکید بر اینکه افسردگی ممکن است ضعیف یا شدید باشد، بیان داشت: افسردگی شاید بر اثر یک ضربه ناگهانی پیش آید یا به دلیل شکست‌ عاطفی ایجاد شود که البته نباید نقش ژنتیک را در بروز افسردگی نادیده گرفت. 

قره داغی عنوان کرد: افراد مجرد بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری پوکی استخوان قرار دارند و سنجش تراکم استخوان در میان افرادی که ازدواج کرده‌اند نسبت به مجردها یا مطلقه‌ها در سطح بالاتری قرار دارد و استخوان هایشان سالمتر است. 

وی اضافه کرد: گروهی از مجردها به وضعیت تغذیه خود توجه نمی‌کنند، بیشتر سراغ غذاهای سریع و فست فودها می‌روند و ساعت منظمی برای غذا خوردن خود ندارند که همه این موارد سبب می‌شود که این افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری زخم معده و سرطان معده قرار گیرند. 

وی اظهار داشت: مجردی گاهی اوقات باچاقی هم همراه می شود و اضافه وزن و رفت و آمد با دوستان چاق هم خطر دیگر است که مجردها را تهدید می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: افراد مجرد به دلیل ابتلا به مشکلات و بیماری‌های جسمی و روحی مختلف امید به زندگی کمتری دراند و طول عمرشان نسبت به متاهل‌ها کمتراست زیرا افراد مجرد نسبت به خود و محیط اطرافشان توجه کمتری نشان می‌دهند و خطر مرگ و میر مجردها 32 درصد بیشتر از افراد متاهل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران