کد خبر: ۶۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۱

انتقام تلخ خواستگار کینه‌جو

خواستگار کینه‌جو وقتی موفق به ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش نشد، با کمک ابزار پیشرفته، تصاویر و اطلاعات شخصی او را از رایانه‌اش به سرقت برد و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.
 
 به گزارش «تيک»، متهم پس از دستگیری از سوی پلیس فتای استان البرز اعتراف کرده بود، به بهانه تعمیر رایانه هم دانشگاهی هایش آنها را نیز فریب داده و با همان ترفند دست به سرقت اطلاعات و تصاویر آنها زده است.

هفته گذشته دختر جوانی با حضور در پلیس فتای استان البرز با طرح شکایتی گفت: نمی دانم چه کسی تصاویر و اطلاعات شخصی و خانوادگی ام را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر کرده و مرا به دردسر انداخته است.

با تشکیل پرونده، تحقیق در این باره آغاز شد. این در حالی بود که پلیس با چند پرونده مشابه دیگر نیز رو به رو بود که در آنها فردی بانفوذ به رایانه شخصی قربانیان برخی اطلاعات و تصاویر خصوصی را سرقت و در فضای مجازی منتشر کرده بود.

بررسی ها نشان می داد شیوه انتشار تصاویر یکی بوده و احتمال این که یک نفر در این کار دست داشته باشد، وجود دارد.

کارآگاهان فتا در ادامه تجسس ها، اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد، این کار از یک رایانه خانگی صورت گرفته است. با شناسایی هویت متهم که مرد جوانی بود، او تحت تعقیب قرار گرفت و ماموران وی را در یکی از محله های شهر کرج دستگیر کردند. در بررسی رایانه متهم، تصاویر و اطلاعات مربوط به شاکیان و چند نفر دیگر کشف شد.

متهم با انتقال به پلیس فتا مورد بازجویی قرار گرفت و با اعتراف به جرایمش به افسر بازجو گفت: مدتی پیش با دختر جوانی آشنا و در ادامه ارتباطمان به او علاقه مند شدم. ما تصمیم به ازدواج گرفتیم، اما خانواده اش با این موضوع مخالف بودند و سرانجام از هم جدا شدیم. چند ماه بعد وقتی متوجه شدم او قصد ازدواج با فـــــرد دیگری دارد، تصمیم به انتقام گرفتم و برای عملی کردن نقشه ام با او تماس گرفتم و ادعا کردم رایانه ام خراب شده و برای کارهای دانشگاهی ام به رایانه نیاز دارم. 

او با اعتمادی که به من داشت، برای چند روز رایانه اش را به من امانت داد. با نصب یک نرم افزار جاسوسی در رایانه او، آن را دوباره به وی تحویل دادم. به این ترتیب توانستم به رایانه شخصی او نفوذ کنم و اطلاعات و تصاویرش را به دست آورم و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر کنم. همین کار باعث جدایی او از نامزدش شد و مراسم ازدواجشان به هم خورد. بعد تصمیم گرفتم همین کار را برای تفریح با هم دانشگاهی هایم انجام دهم. به بهانه این که می خواهم رایانه هایشان را تعمیر کنم، آن را امانت می گرفتم و با نصب نرم افزار جاسوسی و سرقت اطلاعات و تصاویرشان، بخشی از عکس های آنها را منتشر می کردم.

توصیه پلیس

رئیس پلیس فتای استان البرز در این باره به خبرنگار جام جم گفت: با اعتراف متهم برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

سرهنگ یزدان نیکنام با هشدار به زنان و دختران جوان از آنها خواست، اگر قصد دارند رایانه های شخصی خود را تعمیر کنند اطلاعات و تصاویر شخصی خود را از آن خارج کنند و بعد برای تعمیر در اختیار افراد مورد اطمینان قرار داده و در اختیار افراد غریبه قرار ندهند تا چنین در دام مجرمان اینترنتی قرار نگیرند. در صورت بروز چنین حوادثی حتما با حضور در مراکز پلیس فتا موضوع را گزارش دهند.

وی یادآور شد: موضوع هتک حیثیت و سرقت اطلاعات شخصی افراد از بیشترین جرم هایی است که در حوزه جرایم رایانه ای رخ می دهد، برخی افراد با سوءاستفاده از مزیت ابزارهای پیشرفته از قبیل اینترنت و فضای مجازی آبروی افراد را به خطر می اندازند؛ با این حال قانون با این گونه افراد قاطعانه برخورد می کند.

*جام جم