کد خبر: ۶۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۱

بازگشایی مجدد مسجد الاقصی از صبح جمعه

رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه صبح امروز (جمعه) درب‌های مسجد الاقصی را به شرط "برقراری امنیت" گشود ولی شرط عدم ورود مردان کمتر از 50 سال همچنان به قوت خود باقی است.

 به گزارش «تيک»، به نقل از شبکه خبری الجزیره، لوبا سمری، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی پس از درگیری‌های پراکنده روز گذشته شهر قدس میان ساکنان فلسطینی این شهر و نیروهای اشغالگر به ویژه در دو محله العمود و سلوان اعلام کرد: طرح بازگشایی مجدد مسجد الاقصی فورا اجرا خواهد شد.

بسته شدن مسجد الاقصی به دنبال یورش سربازان رژیم صهیونیستی به منزل معتز حجازی، اسیر آزاد شده فلسطینی و ترور وی و تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها صورت گرفت.

مسجد الاقصی برای اولین بار از تاریخ اشغال شهر بیت المقدس از سال 1967 روز گذشته (پنج شنبه) توسط رژیم صهیونیستی به طور کامل بسته شد.

رژیم صهیونیستی معتز حجازی، را به تلاش برای ترور یهودا نهلیک خاخام تندروی یهودی متهم کرد. حجازی 32 ساله مدت 11 سال در زندان‌های این رژیم به سر برد و در سال 2012 آزاد شده بود.

به دنبال این حادثه پلیس رژیم صهیونیستی در اقدامی که در نوع خود در طول 47 سال گذشته بی سابقه بود روز گذشته مسجد الاقصی را به شکل کامل به روی فلسطینیان بست.

سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: طرح بستن مسجد الاقصی موقتی و با هدف ممانعت از درگیری‌ها است.

*ایسنا