کد خبر: ۶۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۲

تهدید کفاشیان: فشار بیاورید لیگ را تعطیل‌ می‌کنیم

رییس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید تا زمان پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی خبری از پخش دیدارهای لیگ برتر نخواهد بود. به گفته کفاشیان حدود یک سال است که مذاکرات‌ با صداوسیما شروع شده ولی آنها همواره بر روی موضع خود تاکید کرده‌اند و حرف‌شان همیشه یک کلمه بوده است.

 به گزارش «تيک»، علی کفاشیان پس از جلسه هیات رییسه سازمان لیگ که ظهر پنجشنبه 8 آبان ماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: موارد مختلفی در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت که بحث بر روی حق پخش تلویزیونی دیدارهای لیگ برتر مهم‌ترین مطلبی بود که راجع به آن بحث و تبادل نظر کردیم. در مورد قضیه حق پخش مذاکراتی را با صداوسیما انجام دادیم ولی هنوز به توافق خاصی دست نیافته‌ایم و این هفته هم بازی‌ها پخش نخواهد شد.

رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که برخی پیشنهادها از سوی چند شرکت برای پخش بازی‌ها به ما داده شده، اظهار کرد: در حال بررسی پیشنهادهای مختلف هستیم اما آنچه به نظر می‌رسد این است که مقدمات لازم برای پخش تلویزیونی بازی‌ها از سوی صداوسیما به زودی میسر نخواهد شد.

کفاشیان افزود: اگر قرار بر این باشد که به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای پخش بازی‌های لیگ فشار آورده شود ما هم قطعا لیگ را تعطیل می‌کنیم. باید تلاش کنیم تا فوتبال را به حق واقعی خود و درآمدزایی برسانیم. ما نمی‌توانیم برای همیشه منتظر بودجه دولت و اسپانسر بمانیم بلکه حرف ما این است که حق فوتبال را پرداخت کنید.

او به پیشنهادهای داخلی و خارجی که برای پخش بازی‌ها به دست فدراسیون فوتبال رسیده است، نیز گفت: باید مذاکرات در زمینه پیشنهادات رسیده را شروع کنیم تا بتوانیم هرچه زودتر در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم. تاکنون تصمیم خاصی در این زمینه گرفته نشده و باید به فکر بررسی پیشنهادات مطرح شده باشیم. دولت هم باید به واسطه وزارت ورزش و جوانان در بحث حق پخش ورود کند ولی ما از این مسئله بی‌خبر هستیم.

رییس فدراسیون فوتبال در مورد پخش دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: این بازی‌ها بحث جداگانه‌ای دارد و ربطی به صداوسیما ندارد. بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و همچنین بازی‌های ملی پخش می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا در صورت عدم توافق امکان پخش نشدن داربی هم وجود دارد گفت: اگر به توافق نرسیم، داربی هم مانند سایر دیدارها پخش نمی‌شود مگر آن که تا قبل از دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال به نتیجه برسیم.

کفاشیان اضافه کرد: ما فقط نمی‌گوییم که حتما صداوسیما 160 میلیارد تومان را به ما بدهد بلکه راهکارهای دیگری را در این زمینه ارائه داده‌ایم. برای مثال گفته‌ایم سبدی را تشکیل دهیم تا درآمد به دست آمده از پخش بازی‌ها و تبلیغات آن بین دو طرف تقسیم شود. البته برای پخش تلویزیونی دیدارهای لیگ برتر شرکت‌های دیگری را نیز به صداوسیما پیشنهاد داده‌ایم و نباید همه چیز به صورت یک طرفه باشد. مطمئن باشید با ادامه این وضعیت نمی‌توانیم به راه حل مناسبی دست پیدا کنیم. ما این توقع را نداریم که تمام درآمدی که از تبلیغات به دست می‌آید، به صداوسیما داده شود بلکه اعتقاد داریم بخشی از این درآمدها باید به فدراسیون و باشگاه‌ها برسد تا بتوانیم برای پیشرفت هرچه بیشتر فوتبال گام‌های بهتری را برداریم. در حال حاضر اگر باشگاه‌های ما حرفه‌ای هستند باید حق پخش تلویزیونی نیز به آنها پرداخت شود. باشگاه‌های ما فقط صرفا برای بازی کردن تشکیل نشده‌اند و صداوسیما نیز باید از این بازی‌ها درآمدزایی داشته باشد.

او تصریح کرد: مردم به فوتبال علاقه دارند و بسیاری از طرفداران فوتبال با وجود مشکلات موجود، از شهرهای دیگر برای تماشای بازی‌ها به ورزشگاه‌ها می‌آیند. برای مثال هفته پیش همه دیدند که ورزشگاه ثامن مشهد پر شده بود. هرچه زودتر باید برای رسیدن به راه حلی در زمینه حق پخش چاره‌اندیشی شود.

کفاشیان در پاسخ به سوالی در مورد حمایت وزیر ورزش از فدراسیون فوتبال نیز گفت: وزیر ورزش و جوانان نیز در مورد حق پخش، حق را به فدراسیون فوتبال داده و در این زمینه از سازمان لیگ حمایت کرده است. ما همواره به رسانه ملی احترام گذاشته‌ایم و در حال حاضر نیز مشکلی بین ما و آنها وجود ندارد بلکه مسئله موجود تنها این است که درآمد به دست آمده از تبلیغات بازی‌ها را به باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال پرداخت کنند و این مطلب کاملا بر اساس مقررات است.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در این مورد که چرا صداوسیما از ابتدای فصل به فکر رفع کردن مشکل به وجود آمده در زمینه حق پخش نبود، نیز گفت: ما حدود یک سال است که مذاکرات‌مان را با صداوسیما شروع کرده‌ایم اما آنها همواره بر روی موضع خود تاکید کرده‌اند و حرف‌شان همیشه یک کلمه بوده است.

رییس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از صحبت‌های خود در زمینه آخرین وضعیت بازیکنان سرباز برای حضور در تیم ملی نیز گفت: این بازیکنان باید به صورت قانونی مشکلات خود را حل کنند و تا زمانی که این مشکلات برطرف نشود، آن‌ها به تیم ملی دعوت نمی‌شوند و ما هم در این زمینه کاملا تابع قانون خواهیم بود.

او همچنین درمورد آخرین وضعیت دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال ایران نیز گفت: با عراق یا کنیا صحبت می‌کنیم. بالاخره یک کشوری می‌آید. 

*ایسنا