کد خبر: ۶۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۹

عجيب ترين پول هاي دنيا!

پول بسته به مبلغ درج شده بر رويش داراي ارزش هاي متفاوت است.

 به گزارش «تيک»، در بسياري از نقاط دنيا اين قوانين ثابت هستند ولي بازهم مناطقي وجود دارند که از اين قوانين پيروي نمي کنند و واحد پول هاي عجيبي دارند.

پول هاي سنگي
بدون شک پول هاي جزاير سليمان عجيب ترين پول دنيا و همچنين سنگين ترين و بزرگترين آن ها نيز هست. اين پول به صورت سنگ هاي بسيار بزرگي است که در ميان آن سوراخي وجود دارد. ارزش اين پول ها به اندازه هاي آن است اما به تعبيري ديگر مي توان تعداد افرادي که جانشان را به خاطر آن از دست داده اند را نيز به عنوان ارزش پول نام برد. اين سنگ ها از دريا استخراج مي شوند و در طي درست شدن و همچنين رسيدن آن به جزيره تعدادي آدم کشته مي شوند.

پول با آب مقدس
مردم جزيره پالائو پول هايي به ظاهر معمولي دارند. اين پول ها که اکثرا به شکل سکه هستند داراي نقشي از حضرت مريم و همچنين نوشته هايي از انجيل اند. البته مهمترين نکته در مورد اين پول ها بخش شيشه اي کوچکي است که روي آن قرار دارد. بر روي تمام سکه هاي اين جزيره اين شيشه وجود دارد و داخل آن مقداري از آب مقدس قرار دارد.

سنجاب
در گذشته سنجاب يکي از وسيله ها تبادل کالا در روسيه بوده است. اين مورد تنها در مورد پوست سنجاب نيست و تمام اعضاي بدن آن به عنوان پول استفاده ميشده است. مهمترين قسمت بدن سنجاب ها در آن زمان پنجه هاي آن بوده است که بيشترين ارزش را داشته اند. در آن زمان مردم روسيه فکر مي کردند که اين واحد پول از آن ها در مقابل طاعون محافظت مي کند.

پول هاي فضايي
اين واحد پول هيچگاه بر روي زمين مورد استفاده قرار نگرفته است و تنها دانشمندان آن ها را براي زماني که مي خواهند با موجودات فضايي معامله کنند ساخته اند. اين پول ها داراي ترکيبات خاصي از آلياژها هستند که ارزش هاي متفاوتي را به آن ها مي دهد.

دلار ديزني لند
سرزمين ديزني در امريکا واحد پول جداگانه خود را دارد که بايد آن را در ابتداي ورودي تهيه کنيد. اين پول ها بي شباهت با دلارهاي آمريکا نيستند و تنها از شخصيت هاي کارتوني در آن استفاده شده است. اين در حالي است که کامل ارش واقعي را در تمامي شهرک ديزني و همچنين مغازه هاي آن در سطح کشور دارد. اين واحد پول اولين بار در سال 1987 آغاز به کار کرد.

تمبر سيز
اين واحد پول در ويتنام رواج دارد و به نوعي نيست که بتوان با آن هر چه که دوست داشته باشيد بخريد. اين تمبرها تنها براي مصارف خاصي به مردم داده ميشود و حتما بايد همان چيزي که تعيين شده است با آن خريداري شود. شايد به نظر به مانند کوپن ها بماند اما سختگيري در مورد آن ها بسيار زياد است و غالبا بي کيفيت ترين اجناس به آن ها تعلق مي گيرد.

*باشگاه خبرنگاران