کد خبر: ۶۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۰

تبلت سامسونگ قدم به قدم به اپل نزديکتر مي‌شود

فروش تبلت‌ها که از آنها به دليل فرم‌فکتور سبک‌تر و البته ارزانترشان به عنوان مهمترين عامل مختل شدن بازار رايانه‌هاي شخصي ياد مي‌شود، همچنان در حال رشد است. به تازگي IDC آمار جديدي از فروش تبلت‌ها و سهم برندهاي معتبر دنياي فناوري از بازار آنها ارائه داده است.
رشد فروش تبلت‌ها در سه ماهه سوم سال 2014 به مراتب کمتر از فصل‌هاي پيش بوده است. به تازگي IDC گزارشي از ميزان فروش تبلت‌ها در 3 ماهه سوم سال 2014 ارائه کرده است که نشان مي‌دهد در اين مدت حدود 53.8 ميليون تبلت به فروش رفته است که اين رقم در مقايسه با ميزان فروش تبلت در سال گذشته و در همين بازه زماني فقط 11.5 درصد رشد را نشان مي‌دهد.

 به گزارش «تيک»، آيپدهاي اپل هم که محبوب‌ترين تبلت‌هاي بازار هستند به علت رقابت شديد سامسونگ و ساير برندها با اپل در حال از دست دادن موقعيت ممتاز خود در بازار هستند. نکته مهمي که در بازار تبلت‌ها وجود دارد، الگوي خريد مشتريان است. مردم اغلب تبلت‌هاي خود ا بيشتر از گوشي‌هاي هوشمند خود نگهداري مي‌کنند چرا که تبلت‌هاي جديد چندان ويژگي‌هاي منحصر به فرد و جالبي در مقايسه با فبلت‌هاي موجود در بازار ندارند.

در سه ماهه سوم سال 2014 اپل 22.8 درصد از سهم بازار تبلت‌ها را در اختيار داشته و سامسونگ با 18.3 درصد در تعقيب اين شرکت بوده است و اين يعني اختلاف تقريبا 4 درصدي بين اپل و سامسونگ؛ در حالي که سال گذشته و در همين بازه‌ي زماني سهم اپل از بازار تبلت‌ها 10 درصد بيشتر از سامسونگ بود. در بين 5 شرکتي که بيشترين سهم بازار تبلت را در اختيار دارند، اپل با کاهش سهم فروش 13 درصدي نسبت به سه ماهه سوم سال 2013 مواجه شده و ايسوس نيز کاهش فروش 1 درصدي را تجربه کرده است.

اگرچه مايکروسافت هنوز موفقيت چشمگيري در بازار تلفن‌هاي هوشمند بدست نياورده ولي اين شرکت شاهد کمي رشد در بازار تبلت‌هاي ويندوزي بوده است که اين موفقيت ناشي از موفقيت‌هاي ايسوس است. ايسوس با ارائه تبلت‌هاي هيبريدي ويندوزي با قيمت‌هاي رقابتي موفق شد تا رتبه سوم را که پيش از اين در اختيار لنوو بود، مال خود کند.

در اين ميان تحليلگران معتقدند اپل چندان نگراني نسبت به از دست دادن سهم خود از بازار تبلت‌ها ندارد چرا که اکثر تبلت‌هاي ارائه شده توسط شرکت‌هاي چيني محصولاتي ارزان قيمت و اندرويدي هستند که در کلاس رقابتي با محصولات گران قيمت و پر قدرت اپل نيستند و حاشيه سود اين شرکت را تحت تاثير قرار نمي‌دهند. نکته‌اي که براي سامسونگ جاي گراني دارد چرا که محصولات چيني اگرچه ارزان قيمت هستند ولي مانند محصولات سامسونگ از سيستم عامل اندرويد استفاده مي‌کنند و نيازهاي کاربران عادي را به خوبي پاسخ مي‌دهند. نظر شما چيست؟

*زوميت